BMW 3. SĒRIJAS PĀRSKATS.

Sportisks, uzticams un veiksmīgs vairāk nekā 40 gadus BMW 3. sērija izteiktāk par visiem citiem automobiļiem ir simbolizējusi dinamiskas braukšanas prieku. Pateicoties bijušajam BMW dizaina nodaļas vadītājam Polam Brakam [Paul Bracq], savu ceļu uz vidējo klasi atrada emocijas un braukšanas prieks – īpašības, kas meistarīgi izpaužas BMW 3. sērijā līdz pat mūsdienām. Ar BMW E21 20. gadsimta septiņdesmitajos gados viņš lika izteiksmīgu pamatu nepieredzētam veiksmes stāstam. Mūsdienās BMW 3. sērijas panākumi ir viens no iemesliem tam, ka BMW ir vadošais augstākā līmeņa automobiļu ražotājs.


Vairāk nekā septiņas paaudzēs līdz pat šim brīdim BMW 3. sērija nepārtraukti uzlabota un pilnveidota automobilī, kas labāk par visiem citiem vidējā klasē pārstāv sportiskumu. Procesā ņemti vērā ne tikai tādi aspekti kā dizains, dinamika un individualitāte, bet arī motorizācija. Padziļināta izpēte padarījusi BMW 3. sērijas dzīvīgos dzinējus vēl ekonomiskākus un samazinājusi izmešu daudzumu.


Sākot ar klasisko Sedan un autofurgonu, kas tirdzniecībā zināms kā Touring, un beidzot ar Coupé un Cabrio, un trīsdurvju kompaktklases modeli, BMW 3. sērija kļuvusi par iecienītāko dažādu vecumu grupās. Sasniedzot precīzu līdzsvaru starp veiklību, funkcionalitāti un drošību, visi BMW 3. sērijas modeļi ir populāri līdz pat šai dienai. Šī automobiļa daudzveidība vienlīdz fascinē klientus un plašsaziņas līdzekļus, ko atspoguļo dučiem novērtējumu. Neapšaubāmi, viens no iemesliem ir BMW 3. sērijas nemainīgi sportiskais raksturs, kas ar katru automobiļa paaudzi pilnveidots arvien vairāk un vairāk.

Lasīt vairāk

BMW 3. SĒRIJAS PIECI PUNKTI.

  • 01 Nepārspējama braukšanas dinamika
  • 02 Precīzais dizains piepilda vēlmi pēc tīra braukšanas prieka
  • 03 Izcila automobiļa koncepcija
  • 04 Papilnam vietas aktīvam dzīvesstilam
  • 05 Savienojamība augstākajā līmenī
BMW 3. sērijas modeļi, BMW 3. sērijas Sedan, G20, priekšpuses skats kalnos

BMW 3. SĒRIJAS VĒSTURES PĀRSKATS.

Kāpiet iekšā! Vedīsim jūs ceļojumā laikā un iepazīstināsim ar visiem BMW 3. sērijas modeļiem – sākot ar apburošo BMW E21 un beidzot ar inovatīvo BMW G20/G21, pēdējo ar tradīcijām bagātās sērijas papildinājumu. Ceram, ka izbaudīsiet šo BMW vēstures 50 gadu pārskatu.

Lasīt vairāk

BMW 3. SĒRIJAS VĒSTURES PĀRSKATS.

PIRMĀ PAAUDZE.

BMW 3. sērijas modeļi, BMW 3. sērijas Sedan, E21, pirmā paaudze, trīs ceturtdaļu priekšpuses skats uz ielas

(BMW E21)

BMW E21 par savu sportisko dizainu jāpateicas dizaineram Polam Brakam [Paul Bracq]. Raksturīgais dubultais elipsveida režģis un apaļie priekšējie lukturi piešķir automobilim šarmu un garu. BMW E21 ar 1,36 miljoniem piegādātu automobiļu kļūst par vienu no populārākajiem sporta Sedan automobiļiem 20. gadsimta septiņdesmitajos gados. Ar kokpitu, kas vērsts pret vadītāju, dubultu izliekumu aizmugurējā statnī (Hofmeistera izliekums) un satriecošo aizmuguri BMW E21 atbilst to klientu vēlmēm, kuru aizraušanās ir sports.


Ražošanas periods: 1975.–1983. g.
Dzinēji: 1,6–2,3 litri (55–105 kW, 75–143 ZS), 4 un 6 cilindri
Garums/platums/augstums: 4,355 mm/1,610 mm/1,380 mm

OTRĀ PAAUDZE.

BMW 3. sērijas modeļi, BMW 3. sērijas Sedan, E30, otrā paaudze, trīs ceturtdaļu priekšpuses skats

(BMW E30)

Izteiksmīgie dubultie priekšējie lukturi BMW E30 tagad ir standartaprīkojumā, un tiek ražota gan kabrioleta, gan četrdurvju versija. 2,34 miljoni pārdotu vienību apstiprina BMW 3. sērijas iespaidīgos panākumus. Tas nav nekāds pārsteigums, jo BMW E30 modeļu klāsts ir ievērojami paplašināts: papildus divdurvju un četrdurvju modeļiem BMW ražo arī savu pirmo automobiļa autofurgona variantu – un pašu pirmo BMW autofurgonu vispār. BME 3. sērijas saimei pievienojas arī kabriolets ar nolaižamu jumtu. 1985. gadā ražošanas līniju atstāj BMW 325ix kā pirmais BMW ar pilnpiedziņu. Minhenē un Rēgensburgā kopā tiek saražoti 2,34 miljoni šo automobiļu.


Ražošanas periods: 1982.–1994. g.
Dzinēji: 1,6–3,2 litri (55–175 kW/75–238 ZS), 4 un 6 cilindri
Garums/platums/augstums: maks. 4,360 mm/1,680 mm/1,380 mm

TREŠĀ PAAUDZE.

BMW 3. sērijas modeļi, BMW 3. sērijas Sedan, E36, trešā paaudze, trīs ceturtdaļu priekšpuses skats

(BMW E36)

BMW E36 priekšējā un aizmugurējā statņa liektās līnijas deviņdesmitajos gados kļūst par temperamenta un veiklības simbolu. BMW 3. sērijas paaudze ar paplašinātu slīpi novietotu priekšdaļu ne tikai uzlabo salona komfortu, bet arī nodrošina daudz labāku aizsardzību pret triecieniem. Jaunā kompaktā automobiļa versija arī veicina revolucionāros BMW E36 panākumus, kurš konstruēts kā trīsdurvju automobilis ar par 20 centimetriem īsāku aizmugurējo daļu. Pirmo reizi šajā sērijā priekšteča divdurvju Sedan tiek aizstāts ar atsevišķu Coupé, plakanāku un platāku nekā Sedan.


Ražošanas periods: 1990.–2000. g.
Dzinēji: 1,6–3,2 litri (60–245 kW/81–333 ZS), 4 un 6 cilindri
Garums/platums/augstums: maks. 4,433 mm/1,710 mm/1,393 mm

CETURTĀ PAAUDZE.

BMW 3. sērijas modeļi, BMW 3. sērijas Sedan, E46, ceturtā paaudze, trīs ceturtdaļu priekšpuses skats

(BMW E46)

BMW E46 liektā jumta līnija nodrošina vairāk vietas galvai, un unikālie dizaina elementi tiek ieviesti Coupé, Cabrio un kompaktauto kā individuāla dizaina valoda. Papildus jau tā izteiktajai sportiskajai veiklībai BMW E46 piedāvā arī lielāku drošību: ABS, BMW izstrādātā bremžu kontroles sistēma pagriezienos, un seši drošības spilveni ir daļa no BMW 3. sērijas ceturtās paaudzes standartaprīkojuma. Kompaktā versija piesaista uzmanību ar pilnīgi jaunu piedziņas paaudzi: OTTO tipa dzinēji ar variējamu vārstu vadības sistēmu (Valvetronic) patērē par apmēram 10% mazāk degvielas kā to priekšteči.


Ražošanas periods: 1998.–2007. g.
Dzinēji: 1,6–4,0 litri (77–265 kW/105–360 ZS), 4 un 6 cilindri
Garums/platums/augstums: maks. 4,492 mm/1,780 mm/1,434 mm

PIEKTĀ PAAUDZE.

BMW 3. sērijas modeļi, BMW 3. sērijas Sedan, E90, BMW 3. sērijas Cabrio, E93, piektā paaudze, priekšpuses skats uz ielas

(BMW E90, BMW E91, BMW E92, BMW E93)

2005. gada pavasarī BMW E90 tiek prezentēts Ženēvas autoizstādē. Neilgu laiku pēc tam veiksmīgās BMW 3. sērijas piektā paaudze tiek atzīta par pasaules gada automobili. BMW E90 Sedan un BMW E91 Touring tagad ir daudz vairāk atšķirību nekā to priekštečiem Coupé (BMW E92) un Cabrio (BMW E93), un vizuāli tie ir daudz neatkarīgāki. BMW E90 ar pieciem papildu centimetriem garumā salīdzinājumā ar BMW E46 ir daudz nobriedušāks ārpusē, nezaudējot savas sportiskās īpašības. Pirmo reizi zināmā lielāko modeļu vadības sistēma iDrive nonāk BMW 3. sērijā: navigācija, informācija un izklaide, kā arī automobiļa pamatfunkcijas tagad ir vadāmas ar kursorsviru.


Ražošanas periods: 2005.–2013. g.
Dzinēji: 1,6–4,0 litri (90–309 kW/122–420 ZS), 4, 6 un 8 cilindri
Garums/platums/augstums: maks. 4,580mm/1,817 mm/1,421 mm

SESTĀ PAAUDZE.

BMW 3. sērijas modeļi, BMW 3. sērijas Sedan, F30, sestā paaudze, trīs ceturtdaļu priekšpuses skats sniegā

(BMW F30, BMW F31, BMW F34)

Sportisks, klasisks un vērsts uz nākotni: F30 ieviešana 2011. gada 14. oktobrī Minhenes rūpnīcā atklāj Bayerische Motoren Werke uzņēmuma mērotos jaunrades ceļus ar sesto BMW 3. sērijas paaudzi. BMW F30 satriecošā izskata pamatā ir aktuālā BMW dizaina līnija. Līdz ar to BMW 3. sērija izskatās tik sportiska un dinamiska kā nekad iepriekš. Pirmo reizi pieejams arī dzinējs ar hibrīdpiedziņu, pateicoties BMW EfficientDynamics, pārbaudītie iekšdedzes dzinēji lepojas arī ar ārkārtīgi zemām patēriņa vērtībām. Dīzeļdzinēju automobiļiem daļiņu filtrs ir iekļauts standartaprīkojumā. Izteiksmīgie priekšējie lukturi ir uzmanību piesaistošs akcents, kas piezadzies tuvāk BMW F30 raksturīgajam elipsveida režģim. Jauns papildinājums ir BMW 3. sērijas Gran Turismo hečbeks (F34). Sākot ar šo paaudzi, Coupé un Cabrio BMW vidējā klasē tirgū nonāk kā atsevišķi modeļi ar nosaukumu BMW 4. sērija.


Ražošanas periods: 2011.–2019. g. (Sedan un Touring), Gran Turismo kopš 2013. g.
Dzinēji: 1,5–3,0 litri (100–338 kW/136–460 ZS), 3, 4 un 6 cilindri
Garums/platums/augstums: maks. 4,753 mm/1,877 mm/1,455 mm

SEPTĪTĀ PAAUDZE

BMW 3. sērijas modeļi, BMW 3. sērijas Sedan, G20, septītā paaudze, trīs ceturtdaļu sānskats

(BMW G20, BMW G21)

2018. gada pavasarī Parīzes autoizstādē BMW iepazīstina ar savu redzējumu par mūsdienīgu un temperamentīgu automobili – BMW G20. Lielāki izmēri, uzlabota plūdlīnija un svaru samazinoši komponenti, kas izgatavoti no kvalitatīva alumīnija, padara BMW G20 par cienīgu BMW 3. sērijas pēcteci. Pieejamas jaunas palīdzības sistēmas, kas ļauj 3. sērijas BMW vadīt daļēji automātiski. Pat attiecībā uz vadību BMW G20 nosaka standartus – zināmā mērā pateicoties adaptīvajai balss un žestu vadībai. Jau atkal BMW G20 ir apsteidzis laiku tehnoloģijas ziņā. BMW 3. sērija savā septītajā paaudzē sasniedz ideālu labākās iespējamās drošības, inovatīvas vadības un sportiska braukšanas prieka simbiozi. Kopš 2019. gada vasaras BMW 3. sērijas Touring, kas pazīstams kā G21, ir uzlabojis sportisko BMW vidējās klases autofurgonu tradīciju. Pirmo reizi BMW hibrīdauto modelis ir pieejams kā Touring: BMW 330e elektriskās darbības attālums ir līdz 65 km ar pilnībā uzlādētu akumulatoru.


Ražošanas periods: kopš 2019. g.
Dzinēji: pašlaik 2,0–3,0 litri (85–275 kW/116–374 ZS), 4 un 6 cilindri
Garums/platums/augstums: maks. 4,709 mm/1,827 mm/1,445 mm

BMW 3. sērija, BMW E90, F30, uz BMW pārstāvniecības fona

BMW APSTIPRINĀTI LIETOTIE AUTOMOBIĻI.

BMW 3. sērijas modeļi, BMW 3. sērijas Sedan, G20, septītā paaudze, trīs ceturtdaļu priekšpuses skats

BMW 3. SĒRIJAS SEDAN.

BMW 3. sērijas modeļi, BMW 3. sērijas Touring, G21, septītā paaudze, sānskats

BMW 3. SĒRIJAS TOURING.

BMW e-mobilitāte, BMW elektroautomobilis

ELEKTRO-AUTOMOBIĻI UN HIBRĪDAUTO.

Degvielas patēriņš un CO2 izmeši.

  • BMW 3. sērijas Sedan:
    Degvielas patēriņš l/100 km (kombinētajā ciklā): 7,3–1,5
    CO2 izmeši g/km (kombinētajā ciklā): 167–35

    BMW 3. sērijas Sedan hibrīdauto:
    Degvielas patēriņš l/100 km (kombinētajā ciklā): 2,0–1,5
    CO2 izmeši g/km (kombinētajā ciklā): 45–35

    BMW 3. sērijas Sedan M automobiļi:
    Degvielas patēriņš l/100 km (kombinētajā ciklā): 7,3–5,3
    CO2 izmeši g/km (kombinētajā ciklā): 167–139

    BMW 3. sērijas Touring:
    Degvielas patēriņš l/100 km (kombinētajā ciklā): 7,6–1,7
    CO2 izmeši g/km (kombinētajā ciklā): 172–38

    BMW 3. sērijas Touring hibrīdauto:
    Degvielas patēriņš l/100 km (kombinētajā ciklā): 2,2–1,7
    CO2 izmeši g/km (kombinētajā ciklā): 49–38

    BMW 3. sērijas Touring M automobiļi:
    Degvielas patēriņš l/100 km (kombinētajā ciklā): 7,6–5,4
    CO2 izmeši g/km (kombinētajā ciklā): 172–141

    Norādītā informācija par degvielas patēriņu, CO2 izmešiem un enerģijas patēriņu tika noteikta atbilstoši mērīšanas procedūrai, kas paredzēta regulā (EK) 715/2007 tajā versijā, kāda bija spēkā tipveida apstiprināšanas brīdī. Šie skaitļi attiecas uz transportlīdzekli ar pamata konfigurāciju Vācijā, un norādītajā diapazonā ņemts vērā papildaprīkojums un dažādie disku un riepu izmēri, kādi pieejami konkrētajam modelim.

    Plašāku informāciju par nominālo degvielas patēriņu un nominālajiem specifiskajiem jauno automobiļu CO2 izmešiem var iegūt "Jaunajās pasažieru transportlīdzekļa degvielas patēriņa un CO2 izmešu vadlīnijās", kas bez maksas ir pieejamas visās tirdzniecības vietās, un apmeklējot/rakstot uz "DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH", Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern, Vācija, kā arī vietnē https://www.dat.de/co2

    Šīs vērtības jau šobrīd ir balstītas uz jauno WLTP regulu un ir atkal pārveidotas NEDC ekvivalentās vērtībās, lai nodrošinātu salīdzinājumu transportlīdzekļu starpā. Nodokļu vai citu nodevu gadījumā, kas attiecināmi uz transportlīdzekļiem un kas balstīti (vismaz arī balstīti) uz CO2 izmešu rādītājiem, CO2 vērtības var atšķirties no šeit norādītajām vērtībām.