Vietne pašlaik nav pieejama pilnā apmērā

Mūsu rīks mūsu sīkdatņu izmantošanas atļauju pārvaldībai īslaicīgi nedarbojas. Tāpēc atsevišķas funkcijas, kuru darbībai ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatņu izmantošanai, var nedarboties.

Elektroautomobiļa akumulators un piedziņas tehnoloģija.

Kā darbojas elektroautomobilis?

BMW i4 eDrive40: enerģijas patēriņš kombinētajā ciklā WLTP kWh/100 km¹: 17,1–14,9; elektriskās darbības attālums WLTP, km: 536–613

Norādītās vērtības iegūtas atbilstoši obligātās WLTP mērīšanas procedūras rezultātiem. Reālās vērtības ir atkarīgas no dažādiem faktoriem, piemēram, kravas svara, braukšanas stila, maršruta, laikapstākļiem, papildu elektroenerģijas patēriņa (ieskaitot gaisa kondicionēšanu), riepām, akumulatora stāvokļa.

BMW i5 M60 xDrive Sedan: enerģijas patēriņš kombinētajā ciklā WLTP kWh/100 km¹: 19,5–17,1; elektriskās darbības attālums WLTP, km: 472–539

Norādītās vērtības iegūtas atbilstoši obligātās WLTP mērīšanas procedūras rezultātiem. Reālās vērtības ir atkarīgas no dažādiem faktoriem, piemēram, kravas svara, braukšanas stila, maršruta, laikapstākļiem, papildu elektroenerģijas patēriņa (ieskaitot gaisa kondicionēšanu), riepām, akumulatora stāvokļa.

BMW i3: enerģijas patēriņš kombinētajā ciklā WLTP kWh/100 km¹: 16,6–15,3; elektriskās darbības attālums, WLTP km: 278–307

Norādītās vērtības iegūtas atbilstoši obligātās WLTP mērīšanas procedūras rezultātiem. Reālās vērtības ir atkarīgas no dažādiem faktoriem, piemēram, kravas svara, braukšanas stila, maršruta, laikapstākļiem, papildu elektroenerģijas patēriņa (ieskaitot gaisa kondicionēšanu), riepām, akumulatora stāvokļa.

Ar ko īpašs ir elektroautomobilis?

BMW elektriskās piedziņas kopsalikuma attēls ar atsevišķu daļu iznesumiem

Elektromotori pārsteidz ar spēcīgo paātrinājumu.

Salīdzinājumā ar iekšdedzes dzinēju elektriskās piedziņas jauda tiek atbrīvota vēl dinamiskāk. Braucot maksimālā jauda ir pieejama nekavējoties.

Personas tuvplāns, kas veic BMW elektroautomobiļa uzlādi

Elektroautomobiļa akumulators aizstāj degvielas tvertni.

Braukšana notiek ar elektrību, nevis degvielu. Elektroautomobilim nav benzīna vai dīzeļa tvertnes. Tam ir īpašs akumulators, kas droši pasargāts no negadījumiem, kā arī uzlādes sistēma.

Pelēks BMW, kas apstājies pie sarkanās gaismas pilsētā

Rekuperācija bremzēšanas laikā lādē akumulatoru.

Automobiļiem ar elektromotoru ir reģeneratīva bremžu sistēma. Atšķirībā no tradicionālajām bremžu sistēmām šī atgūst enerģiju. To dēvē par enerģijas atgūšanu vai rekuperāciju.

BMW elektroautomobiļa akumulators. Labi zināt.

Ietilpība, uzlādes jauda vai svars. Elektroautomobiļu akumulatoru sakarā tiek izmantots daudz terminu. Īss pārskats.

Vairāku zilu un baltu akumulatoru tuvplāns uz konveijera lentes BMW rūpnīcā
Izjaukta akumulatora shematiskais zīmējums
Demontēta BMW skats no apakšas ar akumulatora uzstādīšanas vietu

Elektroautomobiļu akumulatori pēc būtības ir enerģijas glabātuves.

Elektroautomobiļu akumulatori ir mobilas enerģijas krātuves. Elektroautomobiļu akumulatori sastāv no liela skaita akumulatoru elementiem. Šie elementi tiek uzlādēti ar elektrību no uzlādes stacijas, kas pēc tam tiek pārnesta uz elektromotoru. Kilovatstundās (kWh) izteikto enerģijas daudzumu, ko spēj uzglabāt elektroautomobiļa akumulators, aprēķina pēc elementu skaita un elektroenerģijas daudzuma tajos, un to bieži dēvē par akumulatora ietilpību. Uzlādes jauda, kas izteikta kilovatos (kW), parāda, cik ātri elektroautomobilis lādēsies uzlādes stacijā.

Elektroautomobiļa akumulators ir ļoti spēcīgs.

Elektroautomobiļa akumulators pēc būtības darbojas kā mobilā tālruņa akumulators, lai gan tas ir daudz lielāks, jaudīgāks un ar ilgāku kalpošanas laiku. Inteliģenta temperatūras pārvaldības sistēma ļauj uzturēt elektroautomobiļa akumulatoru optimālā darba temperatūrā. Pirmkārt, tā pasargā akumulatoru no pārāk augstas temperatūras, kad braukšanas laikā nepieciešama liela jauda. Otrkārt, tā jūsu BMW nodrošina ātrākos iespējamos uzlādes laikus.

Akumulatora svars ir saistīts ar tā darbības attālumu.

Jo lielāks elektroautomobiļa akumulators, jo vairāk enerģijas tas var uzglabāt. Tas palielina darbības attālumu, bet diemžēl arī svaru. Elektroautomobiļa akumulators var svērt vairākus simtus kilogramu. Nepārtraukta tehnoloģiju attīstība un lielāks enerģijas blīvums palielina darbības attālumu, nepalielinot elektroautomobiļa akumulatora svaru. Arī BMW Akumulatoru elementu kompetences centrs sniedz ieguldījumu šajā attīstībā.

Ilgs kalpošanas laiks ir elektroautomobiļa akumulatora pamatvērtība.

Gluži kā iekšdedzes dzinējs, arī elektroautomobiļa akumulators ir vērtīgākā BMW sastāvdaļa. Elektroautomobiļa akumulatora cena tostarp ir atkarīga no tā ietilpības. Vienkārši sakot, jo vairāk enerģijas elektroautomobiļa akumulators spēj uzglabāt, jo dārgāks tas ir. Taču autovadītāji var pozitīvi ietekmēt elektroautomobiļa akumulatora kalpošanas laiku, pielāgojot savus braukšanas paradumus. Aizsardzībā nozīmīga loma ir arī iebūvētajām funkcijām.

Sānskats uz pelēku BMW, kas brauc pa piejūras ceļu

Kā pozitīvi ietekmēt sava elektroautomobiļa akumulatora kalpošanas laiku?

Elektroautomobiļa akumulators ir izstrādāts īpaši rūpīgi. Tomēr darbības attālums un uzlādes efektivitāte laika gaitā samazinās atbilstoši normālam nolietojumam. To dēvē par State of Health (SoH) jeb akumulatora veselības stāvokli. Šis apzīmējums izsaka maksimālo lietota akumulatora enerģijas ietilpību salīdzinājumā ar jaunu. Jo zemāks SoH, jo mazāks darbības attālums. Taču jūs varat paildzināt akumulatora kalpošanas laiku ar rūpīgu attieksmi un piesardzīgu braukšanas stilu.

Ieteikumi jūsu elektroautomobiļa akumulatora kalpošanas laika optimizācijai.

Kā elektroautomobiļa akumulators saglabā augstu enerģijas līmeni?

Elektroautomobiļa akumulators ir radīts dažādām ikdienas braukšanas situācijām, tomēr tas ir pakļauts fiziskam nolietojumam. Viens nolietošanās aspekts ir laiks, izsakot vecumu gados. Konsekventi izvairoties no augsta uzlādes līmeņa un augstas akumulatora temperatūras, kad automobilis novietots stāvēšanai, nolietojums laika ietekmē būs mazāks. Otru nolietošanās aspektu spēcīgi ietekmē uzlādes un izlādes ciklu skaits. To dēvē par ciklisko nolietošanos. To var samazināt cita starpā ievērojot tālredzīgu braukšanas stilu un mērenu uzlādes jaudu.

BMW i3 shematiskais zīmējums ar noņemtu akumulatoru

Ilgtermiņa pieredze, kā piemēru
izmantojot BMW i3.

BMW elektroautomobiļu ilgmūžību demonstrē mūsu pirmais elektroautomobilis – BMW i3. Mēs novērojām šī elektroautomobiļa akumulatora nolietošanās procesu kopš 2013. gada. Un pat pirms tam, BMW i3 izstrādes laikā, mēs analizējām nolietošanās procesu, simulējot to sarežģītos braukšanas un uzlādes testos.

Sieviete iet garām zilam BMW, kas novietots BMW pārstāvniecības priekšā

Atrodiet ideālo lietoto BMW elektroautomobili.

Vai jūs vēlaties atrast lietotu augstākās kvalitātes BMW elektroautomobili? Uzziniet vairāk par mūsu lietotajiem elektroautomobiļiem šeit.

Izjaukta akumulatora ilustrācija

Labākie priekšnosacījumi – jaunākām BMW paaudzēm.

Salīdzinājumā ar aktuālajiem modeļiem agrīnajiem i3 bija ļoti mazi elektroautomobiļu akumulatori. Pateicoties tehnoloģiju attīstībai un lielākiem akumulatoriem, jaunākās BMW elektroautomobiļu paaudzes spēj labāk risināt nolietojuma jautājumu. Tomēr, ņemot vērā ka katru gadījumu ietekmē daudzi faktori, nav iespējams izdarīt vispārīgus secinājumus par atsevišķu automobiļu nolietošanās procesu.

Elektromotora uzbūve. Vienkāršiem vārdiem.

BMW elektromotora ilustrācija
Strāvas ierosmes sinhronā motora kopsalikuma attēls ar atsevišķu daļu iznesumiem
Pastāvīgā magnēta sinhronā motora šķērsgriezuma ilustrācija
Skats no aizmugures uz pelēku BMW i5 pilsētā uz ceļa

Kā darbojas elektriskā piedziņa?

Elektromotors pārvērš strāvu kustībā. Tai ir divas galvenās sastāvdaļas: rotors un stators. Kā jau nosaukums par to liecina, rotors rotē. Tas notiek rotora un statora magnētiskā lauka mijiedarbības rezultātā. Rotora magnētisko lauku rada magnēti vai strāva atkarībā no motora veida. Elektromotors šo rotāciju novada uz riteņiem ar vienu pārnesumu. Skatoties uz braukšanas ciklu (WLTP), elektromotors ir vairāk nekā trīs reizes efektīvāks par iekšdedzes dzinēju. BMW elektroautomobiļi bieži vien ir aprīkoti ar īpaši efektīviem strāvas ierosmes sinhronajiem motoriem, ko dēvē par CESM.

Strāvas ierosmes sinhrono motoru (CESM) priekšrocības.

BMW kompetences pamatā ir plašā CESM izmantošana. Šie motori ir īpaši ar to, ka rotorā netiek izmantoti retzemju elementi. Salīdzinājumā ar citiem motoru veidiem CESM ir efektīvas jaudas īpašības, un tie labi paātrinās lielā ātrumā. Tas noder, ja nepieciešams veikt apdzīšanu uz lielceļa. CESM motoriem ir arī neliels patēriņš. Magnetizējot rotoru ar strāvu, tie darbojas efektivitātei vai jaudai optimizētos režīmos atkarībā no situācijas.

Pastāvīgā magnēta sinhrono motoru (PMSM) priekšrocības.

PMSM elektromotora konstrukcija izceļas ar augstu jaudas blīvumu. Noteiktajā telpā tas spēj ģenerēt salīdzinoši lielu jaudu. Tehniski tas atšķiras no CESM ar to, ka magnētiskais lauks rotorā tiek radīts citā veidā, izmantojot pastāvīgos magnētus. Tāpēc PMSM ir ideāli piemērots, lai to integrētu uzlādējamo hibrīdauto (PHEV) un M-PHEV (BMW XM) pārnesumkārbās.

Vienkārša tehnoloģija. Vienkārša braukšana.

BMW elektroautomobilis paātrinās tiešā veidā. Nav nepieciešams izmantot sajūgu vai pārnesumu pārslēgu. Pretēji iekšdedzes dzinējam elektromotora jauda ir pieejama nekavējoties. Tam ir augsts griezes moments, un zema ātruma amplitūdā tas ir gandrīz nemainīgs. Lielā ātrumā elektromotora maksimālā jauda ir pieejama praktiski jebkurā brīdī. Atšķirībā no iekšdedzes dzinēja ātrumu nepielāgo, pārslēdzot pārnesumus.

Braukšana ar elektrisku BMW. Unikāla pieredze.

Braukšana ar elektrisko BMW ir relaksējoši klusa, tomēr tā joprojām šķiet pazīstama. Nospiežot pedāli, paātrinājums ir tūlītējs, spēcīgs un ar lielisku modulāciju. Un pedāļa atsaucība bremzēšanas laikā ir precīza. Tam ir arī zems smaguma centrs, jo akumulators atrodas automobiļa apakšdaļā. Tāpēc jūsu BMW var lepoties arī ar izcilu stabilitāti uz ceļa.

Sānu skats uz pelēku BMW, kas brauc pa ceļu pilsētā

Kāpēc elektroautomobilis tik strauji paātrinās?

Tikai viens pārnesums nozīmē to, ka jūsu elektriskā BMW paātrinājums ir vienmērīgs bez pārnesumu pārslēgšanas. Griezes moments pieejams nekavējoties, tiklīdz jūs nospiežat akseleratora pedāli. Noceļot kāju no pedāļa, jūsu BMW palēnināsies tikpat vienmērīgi atkarībā no jūsu izvēlētajiem enerģijas atgūšanas iestatījumiem.

Kā darbojas BMW inteliģentā rekuperācija?

Elektriskā BMW bremžu sistēma maksimālai efektivitātei analizē bremzēšanas situācijas, lai izmantotu visu elektromotora rekuperācijas potenciālu. Ja nepieciešams, tiek aktivizēta arī tradicionālā bremžu sistēma. Šāda inteliģenta mijiedarbība atgūst maksimālu enerģijas daudzumu, nenoslogo bremzes un samazina bremžu daļiņu emisijas.

Jautājumi un atbildes par akumulatoriem un elektromotoriem.

Plašāka informācija.

Zili pelēks BMW iX brauc pa ceļu gar okeānu

Elektriskās darbības attālums. 

Mūsu elektroautomobiļu darbības attālums ir tāds, kas ļauj viegli mērot lielākus attālumus. Maršruta plānotājs parādīs, kur, esot ceļā, varat uzlādēt savu automobili.

Sarkans BMW veic uzlādi uzlādes stacijā, kas atrodas koka garāžā

Uzlāde mājās.

Uzlādējiet savu elektroautomobili vai uzlādējamo hibrīdauto nakts laikā vai starp braucieniem. Sāciet savu dienu gatavi ceļam un ērti pielāgojiet savu elektriskā BMW uzlādi savai ikdienai.

Saistību atruna.

BMW i4 eDrive402: enerģijas patēriņš kombinētajā ciklā WLTP kWh/100 km¹: 17,1–14,9; elektriskās darbības attālums WLTP, km: 536–613

BMW i4 M60 xDrive2: enerģijas patēriņš kombinētajā ciklā WLTP kWh/100 km¹: 20,9–16,8; elektriskās darbības attālums WLTP, km: 433–545

BMW i5 eDrive40 Sedan2: enerģijas patēriņš kombinētajā ciklā WLTP kWh/100 km¹: 18–14,8; elektriskās darbības attālums WLTP, km: 512–625

BMW i5 M60 xDrive Sedan2: enerģijas patēriņš kombinētajā ciklā WLTP kWh/100 km¹: 19,5–17,1; elektriskās darbības attālums WLTP, km: 472–539

BMW i5 eDrive40 Touring2: enerģijas patēriņš kombinētajā ciklā WLTP kWh/100 km¹: 18,6–15,4; elektriskās darbības attālums WLTP, km: 493–601

BMW i5 M60 xDrive Touring2: enerģijas patēriņš kombinētajā ciklā WLTP kWh/100 km¹: 20,2–17,7; elektriskās darbības attālums WLTP, km: 453–522

BMW i7 xDrive602: enerģijas patēriņš kombinētajā ciklā WLTP kWh/100 km¹: 22,3–18,5; elektriskās darbības attālums WLTP, km: 515–624

BMW i7 M70 xDrive2: enerģijas patēriņš kombinētajā ciklā WLTP kWh/100 km¹: 23,7–20,8; elektriskās darbības attālums WLTP, km: 490–559

BMW iX1 eDrive202: enerģijas patēriņš kombinētajā ciklā WLTP kWh/100 km¹: 17,1–15,5; elektriskās darbības attālums WLTP, km: 430–473

BMW iX2 xDrive302: enerģijas patēriņš kombinētajā ciklā WLTP kWh/100 km¹: 17,7–16,3; elektriskās darbības attālums WLTP, km: 449

BMW iX xDrive602: enerģijas patēriņš kombinētajā ciklā WLTP kWh/100 km¹: 21–17,9; elektriskās darbības attālums WLTP, km: 596–701

BMW iX M70 xDrive2: enerģijas patēriņš kombinētajā ciklā WLTP kWh/100 km¹: 23,6–20,6; elektriskās darbības attālums WLTP, km: 518–600

 

¹ Oficiālie dati attiecībā uz degvielas patēriņu, CO2 izmešiem, enerģijas patēriņu un elektriskās darbības attālumu noteikti atbilstoši mērīšanas procedūrai, kas paredzēta regulā (EK) 715/2007 aktuālajā versijā. Datos attiecībā uz darbības attālumiem saskaņā ar WLTP ņemts vērā papildaprīkojums (šajā gadījumā – Vācijas tirgū). Automobiļiem, kuru tips kopš 2021. gada 1. janvāra apstiprināts no jauna, pastāv tikai oficiālie WLTP dati. Turklāt saskaņā ar EK Īstenošanas regulu Nr. 2022/195 NEDC vērtības no atbilstības sertifikātiem tiek dzēstas no 2023. gada 1. janvāra. Vairāk informācijas par NEDC un WLTP mērīšanas procedūrām skatiet www.bmw.com/wltp

Plašāku informāciju par jauno pasažieru automobiļu nominālo degvielas patēriņu, nominālo elektrības patēriņu un nominālajiem specifiskajiem CO2 izmešiem var iegūt degvielas patēriņa, CO2 izmešu un elektrības patēriņa vadlīnijās, kas bez maksas ir pieejamas visās tirdzniecības vietās, “Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT)”, Helmut-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen, Vācija un https://www.dat.de/CO2/.

² Norādītās vērtības iegūtas atbilstoši obligātās WLTP mērīšanas procedūras rezultātiem. Reālās vērtības ir atkarīgas no dažādiem faktoriem, piemēram, kravas svara, braukšanas stila, maršruta, laikapstākļiem, papildu elektroenerģijas patēriņa (ieskaitot gaisa kondicionēšanu), riepām, akumulatora stāvokļa.