Mūsu rīks mūsu sīkdatņu izmantošanas atļauju pārvaldībai īslaicīgi nedarbojas. Tāpēc atsevišķas funkcijas, kuru darbībai ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatņu izmantošanai, var nedarboties.
BMW CEĻĀ UZ ILGTSPĒJĪGU NĀKOTNI.
ATKLĀJIET BMW GROUP NODOŠANOS ILGTSPĒJĪGAI MOBILITĀTEI.

1. ELEKTRIFICĒTA MOBILITĀTE.
Līdz 2021. gadam BMW Group ceļos palaidusi 1 000 000 elektroautomobiļus.
2. AKUMULATORA OTRREIZĒJA PĀRSTRĀDE.
90% materiālu BMW Group elektroautomobiļa augstsprieguma akumulatorā ir otrreizēji pārstrādājami.
3. IEKĻAUŠANA.
6,5% cilvēku, kas strādā BMW Group, ir invaliditāte – galu galā aizrautībai nav robežu.
4. APRITĪBAS PIEEJA.
Vidēji 60 kg pārstrādātās plastmasas tiek iekļauts jaunā BMW Group automobilī – tas veido līdz 20% proporciju.
5. ATKRITUMU PĀRSTRĀDE.
99% atkritumu, kas radušies no mūsu iekšējās ražošanas pasaulē, ik gadu saražojot 2,5 miljonus automobiļu, 2021. gadā tika pārstrādāti vai nu kā materiāli (93,4%), vai arī tiem veikta turpmāka (piemēram, termiska) apstrāde (5,8%).
6. ENERGOTAUPĪBAS PASĀKUMI.
Kopš 2018. gada BMW Group ik gadu ietaupa 130 miljonus kWh elektrības, pateicoties pārejai uz LED apgaismojumu 16 rūpnīcās.
7. DAŽĀDĪBA.
120 000 kolēģu, kuri strādā BMW Group, pārstāv 113 nācijas – dažādība ir viens no galvenajiem mūsu panākumu faktoriem.
8. SAMAZINĀTI CO2 IZMEŠI.
Periodā no 2006. līdz 2022. gadam panākts 78,1% to izmešu samazinājums, kas rodas katra BMW Group automobiļa ražošanas gaitā.
AUTOMOBIĻI UN MATERIĀLI.
MŪSU CEĻU UZ ILGTSPĒJU LIELĀKĀ MĒROGĀ PARĀDA JAUNAIS BMW iX.
Noskatieties video, lai uzzinātu, kā BMW iX ideāli apvieno pārstrādātus materiālus ar inovācijām un luksusu. Noklikšķinot uz “Izvēlēties izskatu”, varat pielāgot savam iepriekš konfigurētajam BMW iX sēdekļus bez ādas apdares, FSC sertificētu vadības paneli un citus ilgtspējīgus aspektus atbilstoši savām vēlmēm.

ELEKTRIFICĒTS BRAUKŠANAS PRIEKS SAVĀ ILGTSPĒJĪGĀKAJĀ VEIDĀ.

Lietojumprogramma My BMW. TIEŠA SAIKNE AR JŪSU BMW.

PĀRSTRĀDĀTI MATERIĀLI – ATKĀRTOTS LIETOJUMS, NE IZMEŠANA ATKRITUMOS.

Zvejas tīkli.
BMW iX un BMW X1 grīdas paneļi ir izgatavoti no plastmasas pavediena, kura ražošanas pamatmateriāli ir lietoti zvejas tīkli, grīdas segumi un plastmasas ražošanas atlikumi. Jauns un joprojām unikāls otrreizējās pārstrādes process nākotnē pārvērtīs zvejas tīklus un virves kvalitatīvā pārstrādātā plastmasā, kura no 2025. gada tiks izmantota New Class (jaunās klases) automobiļu ražošanā. Iekšpusē un ārpusē izmantotās paneļu detaļas rada par 25% mazāk CO2 izmešu kā tradicionāli ražotie komponenti.

Plastmasas pārstrāde.
Pārstrādātos materiālus izmanto daudzos BMW komponentos. Piemēram, buferu vadotnēs, durvju paneļu apakškonstrukcijā, vējstikla paneļa pārsegā un BMW iX priekšējā pārsega rāmī, kas visi ražoti no 100% pārstrādātas plastmasas.

Kaktusa šķiedras.
BMW Group sadarbībā ar jaundibinātiem uzņēmumiem izstrādā inovatīvas virsmas no bioloģiskiem materiāliem. Piemēram, no jauna izstrādātais Deserttex™ materiāls ir izgatavots no pulverizētām kaktusa šķiedrām un bioloģiska poliuretāna matrices. Šādi izvairīšanos no dzīvnieku izcelsmes produktiem var apvienot ar ievērojamu CO2 izmešu samazinājumu.
ILGTSPĒJĪGAS AUTOMOBIĻU KRĀSAS, KAS IZGATAVOTAS NO BIOMASAS.

BMW Group Eiropas rūpnīcu krāsotavās izmanto matētas krāsas apdares, ko neražo no jēlnaftas, bet no atjaunojamiem izejmateriāliem, piemēram, bioloģiskajiem atkritumiem. Savukārt BMW Group rūpnīcas Roslinā un Leipcigā izmanto ilgtspējīgi ražotu pretkorozijas pārklājumu. Laika posmā no 2022. līdz 2030. gadam CO2 samazinājums TÜV apstiprinātā procesā veido vairāk nekā 15 000 tonnu.
BIEŽI UZDOTIE JAUTĀJUMI PAR AUTOMOBIĻIEM UN MATERIĀLIEM.
Cik ilgtspējīgi ir elektroautomobiļi?
Pilnībā elektriskā BMW iX3 CO2 emisija ir, piemēram, par 30% labvēlīgāka nekā BMW X3 sDrive20d, kas kalpo par atsauces automobili, izmantojot vidējo Eiropas tirgū izmantoto pieejamo elektrību (pamatojoties uz patēriņu saskaņā ar WLTP noteikto ciklu). Ja akumulatora uzlādi veic ar elektroenerģiju, kas iegūta no atjaunojamajiem resursiem, CO2 izmešu ietaupījums sasniedz pat 60%.
Cik ilgi kalpo elektroautomobiļa akumulators?
Pēdējos 10 gados BMW Group pieredzējusi 1 miljonu elektroautomobiļu modeļu. Tāpēc tad, kad iegādājaties jaunu BMW hibrīdauto un BMW i elektroautomobili, saņemat augstsprieguma elektroenerģijas uzglabāšanas sistēmas ar maksimālo nobraukumu līdz 160 000 km paplašinātu garantiju.
Lai uzzinātu vairāk par nosacījumiem, apmeklējiet www.bmw.de/de/topics/neuwagen/gewaehrleistung.html
Kas veido elektroautomobiļa akumulatoru?
Litija jonu akumulatoru veido četri komponenti – katods, anods, separators un elektrolīts. Galvenie akumulatora kvalitāti ietekmējošie faktori ir ne tikai precīzs daudzums un komponentu kvalitāte, bet arī tas, kā atsevišķie komponenti ir apvienoti un apstrādāti.
Kādus uz nākotni vērstos materiālus izmanto BMW automobiļos?
Izmantojot atjaunojamus izejmateriālus un dabīgās šķiedras, pārstrādātu plastmasu, vegānas alternatīvas ādai, kā arī pārstrādājamus tekstilmateriālus, BMW Group tiecas pastiprināt vispārēju izpratni par ilgtspējīgiem materiāliem un piedāvā caurskatāmu ieskatu savā ceļā uz ilgtspējīgu nākotni.
No BMW Group skatpunkta, tikai holistiska pieeja tradicionālu un jaunu materiālu izmantošanā spēs ilgtspējīgi ilgtermiņā samazināt CO2 izmešus. Šī iemesla labad BMW Group ne tikai paātrina sekmīgo otrreizējo materiālu tirgus izveidi, bet arī pastiprina sadarbību ar inovatīviem jaunuzņēmumiem uz nākotni vērstu materiālu izstrādes jomā.
Kā BMW rīkojas attiecībā uz elektroautomobiļu akumulatoru pārstrādi?
Sadaļā “Uz pārstrādi orientēta izstrāde” BMW Group uz katra jaunā BMW automobiļa izstrādi un ražošanu raugās kā uz pārstrādes paņēmienu, kas atbilst vides aizsardzības principiem. Tas attiecas arī uz nolietotiem augstsprieguma akumulatoriem elektroautomobiļos. Papildus to otrreizējai izmantošanai kā stacionārām krātuvēm sabiedriskā elektrotīkla stabilizācijai BMW Group sadarbojas ar vairākiem partneriem, lai izstrādātu un izveidotu akumulatoru elementu pārstrādi un slēgtus materiālu pārstrādes ciklus (apritību).
APRITĪBA UN RESURSI

ATKLĀJIET APRITĪBAS SPĒKU.
MŪSU REDZĒJUMS: NĀKOTNES AUTOMOBIĻU BŪVĒŠANA, IZMANTOJOT TOS, KURI IR ŠODIEN.
Atbildīga apiešanās ar resursiem ieņem būtisku lomu BMW Group. Šajā procesā vēlamies turpināt izmantot izejmateriālus saskaņā ar četrām mūsu apritības ekonomikas pamatnostādnēm:
RE:THINK (PĀRDOMĀT) – visā, ko darām, mēs paturam prātā apritību;
RE:DUCE (SAMAZINĀT) – darām vairāk, pēc iespējas izmantojot mazāk;
RE:USE (IZMANTOT ATKĀRTOTI) – mūsu izstrādājumu vērtības palielināšana iespējami lielā apmērā;
RE:CYCLE (PĀRSTRĀDĀT) – pēc iespējas ilgāks resursu atkārtotas izmantošanas cikls.
PIEDZĪVOJIET BMW i VISION CIRCULAR DIZAINA AKCENTUS ŠAJOS VIDEO.




RE:THINK – PĀRDOMĀT.
RE:DUCE – SAMAZINĀT.
RE:USE – IZMANTOT ATKĀRTOTI.
RE:CYCLE – PĀRSTRĀDĀT.




ČETRI AKUMULATORA ELEMENTA KALPOŠANAS POSMI.

Izstrāde.
Elementu ražošanas kompetences centrā Minhenē BMW Group veic perfektā litija jonu akumulatora elementa ķīmiskā sastāva izpēti. Tas paredz komponentu – katoda, anoda, separatora un elektrolīta – pakļaušanu sarežģītam izstrādes procesam.

Izmantošana automobilī.
Mūsdienu elektroautomobiļu elektriskas darbības attālums ar vienu uzlādi jau pārsniedz 600 km, un šim attālumam ir tendence palielināties. Pieredze liecina par to, ka elektroautomobiļi spēj sasniegt tādu pašu nobraukumu kā to tradicionālie līdzinieki bez nepieciešamības mainīt augstsprieguma akumulatoru.

Otrā dzīve.
Pēc tam, kad litija jonu akumulators intensīvi izmantots automobilī, būtu iespējams turpināt to izmantot vēl daudzus gadus, piemēram, kā stacionāru krātuvi akumulatoru parkos, pirms tiek veikts tā pārstrādes process.

Otrreizējā pārstrāde.
Akumulatora elementa izejmateriālus var pārstrādāt. Elementu ražošanas kompetences centrā BMW Group strādā pie otrreizējo izejmateriālu pārstrādes nākamajai akumulatora elementu paaudzei. Tas iezīmē akumulatora elementa kalpošanas cikla noslēgumu – un to var sākt atkal no jauna.
VĒJŠ, SAULE UN INOVATĪVAS TEHNOLOĢIJAS.
DIVAS RŪPNĪCAS. DIVI PIEMĒRI.

Vēja enerģija.
Četras vēja turbīnas BMW Group ražotnē Leipcigā katra spēj sasniegt nominālo jaudu 2,5 MW. To saražotā jauda atbilst apmēram vienai astotdaļai no rūpnīcā nepieciešamās elektrības. Pārdomāts uzglabāšanas parks, kurā vienā tīklā savienoti līdz 700 BMW i3 akumulatoru, uzglabā pārpalikušo enerģiju no četrām vēja turbīnām, kad padeve pārsniedz patēriņu, un nodrošina elektroenerģiju tīklam tad, kad vēja nepietiek.

Saules enerģija.
Saules enerģijas spēkstacija BMW Brilliance Automotive Ltd. Dadunas rūpnīcā (Šeņjanā) 2022. gadā spēj saražot vairāk nekā 21 MWh atjaunojamās enerģijas. Šeņjanas ražošanas vietas paplašināšanas gaitā tās platība palielināta par 110 000 m2 – kas atbilst apmēram 15 futbola laukumiem – līdz kopējai 290 000 m2 platībai.
BIEŽI UZDOTIE JAUTĀJUMI PAR APRITĪBU UN RESURSIEM.
Ko nozīmē aprites ekonomika?
Aprites ekonomika – dēvēta arī par apritību – attiecas uz principu, pēc kura izstrādājumi pēc to sākotnējās izmantošanas kā izejmateriāli tiek izmantoti jauniem izstrādājumiem vai materiāliem.
Kādēļ aprites ekonomika ir svarīga?
Vides aizsardzība un uzturēšana, izmantojot vērtīgos resursus vairākas reizes un nodrošinot mazāka atkritumu daudzuma radīšanu – tas ir tas, ko BMW Group tiecas panākt ar saviem četriem aprites ekonomikas principiem. Turklāt otrreizējo materiālu (piemēram, alumīnija) izmantošana ļauj panākt CO2 izmešu samazinājumu. Aprites ekonomikas būtība ir inovācija.
Kurus enerģijas avotus izmanto BMW?
BMW Group ražotnes nepārtraukti veicina vides aizsardzību, izmantojot pārveidi un uzmanības degpunktā turot ilgtspēju un atjaunojamo materiālu lietojumu. Mēs izmantojam efektīvākos pasākumus atbilstoši dominējošajiem apstākļiem un atrašanās vietai. Tas attiecas uz reģionālo zaļo elektroenerģiju no hidroenerģijas, piemēram, BMW Group ražotnēs Minhenē un Dingolfingā, kā arī uz elektroenerģiju, kas iegūta no fotoelektriskajām stacijām BBA Ķīnas ražotnēs Šeņjanā un biogāzes staciju apmēram 100 km no BMW Group Dienvidāfrikas ražotnes Roslinā un elektrības ražošanu ar vēja enerģiju BMW Group ražotnē Leipcigā.
RAŽOŠANA UN PIEGĀDES ĶĒDE.
PASĀKUMI ILGTSPĒJAS NOLŪKĀ BMW RAŽOŠANAS VIETĀS.
Galvenās uzmanības vēršana uz ilgtspēju un tuvināšanās klientiem ir BMW Group atšķirības zīmes. Tāpēc veicam ražošanu tieši uz vietas visā pasaulē, saglabājot vienādus kvalitātes un drošības standartus.

VĀCIJA.
Minhene Apgrieztās osmozes stacija tiek izmantota, lai pārstrādātu katodiskās gremdpārklāšanas – automobiļu gruntēšanas – notekūdeņus un atkārtoti tos izmantotu tajā pašā procesa posmā. Kopumā tas samazina ikgadējo saldūdens patēriņu par vairāk nekā sešiem miljoniem litru. Zaļais krāsotavas jumts ar apmēram 10 000 m2 platību ne tikai uzlabo izolāciju, bet arī gaisa kvalitāti rūpnīcā.
Dingolfinga Pateicoties koģenerācijas stacijai, BMW Group rūpnīca Dingolfingā saražo gandrīz pusi no nepieciešamās elektroenerģijas. Kas attiecas uz ārējo elektroenerģijas nodrošinājumu – tiek izmantota 100% zaļā elektroenerģija, kurā iekļauta zaļā elektroenerģija, kas iegūta no vietējām hidroelektrostacijām. Rūpnīca nodrošina vairāk nekā 40% no nepieciešamā ūdens daudzuma, izmantojot savas akas, tādējādi saglabājot reģiona dzeramā ūdens rezerves.
Leipciga Pārdomāts akumulatoru parks, uzglabā pārpalikušo enerģiju no četrām vēja turbīnām, kad piegāde pārsniedz patēriņu, un nodrošina elektroenerģiju tīklam tad, kad vēja nav.
DADUNA (ĶĪNA).
Papildus saules enerģijas stacijai, kas aizņem apmēram 110 000 m2, BMW Brilliance Automotive Ltd. rūpnīca Dadunā (Šeņjanā) nošķir alumīnija un tērauda metāllūžņus un krāsošanas procesā neizmanto saldūdeni. Uzņēmumā esošā dzelzceļa stacija ļauj 80% pabeigto automobiļu pilnīgi vai daļēji ar vilcienu nogādāt attiecīgajos galamērķos.
ROSLINA (DIENVIDĀFRIKA).
BMW Group rūpnīca Roslinā iegūst elektrību no biogāzes stacijas, kas savienota ar lielu liellopu fermu, kas atrodas apmēram 100 km attālumā. Mēsli no apmēram 30 000 dzīvnieku nodrošina līdz 30% no vietēji nepieciešamās elektroenerģijas. Turklāt krāsotava – gluži kā tās līdziniece Leipcigā – izmanto ilgtspējīgi ražotu pretkorozijas pārklājumu, kas salīdzinājumā ar pārklājumiem no fosilajiem avotiem CO2 izmešus samazina par 40%.
1. SPARTANBURGA (ASV).
BMW Group ražotne Spartanburgā izmanto metāna gāzi no blakus esošā atkritumu poligona, lai nodrošinātu līdz 25% no sev nepieciešamā enerģijas daudzuma ar koģenerācijas stacijas palīdzību. Katru gadu 400 saules moduļi rada papildu 135 MWh zaļās elektroenerģijas.
2. VĀCIJA.
Minhene Apgrieztās osmozes stacija tiek izmantota, lai pārstrādātu katodiskās gremdpārklāšanas – automobiļu gruntēšanas – notekūdeņus un atkārtoti tos izmantotu tajā pašā procesa posmā. Kopumā tas samazina ikgadējo saldūdens patēriņu par vairāk nekā sešiem miljoniem litru. Zaļais krāsotavas jumts ar apmēram 10 000 m2 platību ne tikai uzlabo izolāciju, bet arī gaisa kvalitāti rūpnīcā.
Dingolfinga Pateicoties koģenerācijas stacijai, BMW Group rūpnīca Dingolfingā saražo gandrīz pusi no nepieciešamās elektroenerģijas. Kas attiecas uz ārējo elektroenerģijas nodrošinājumu – tiek izmantota 100% zaļā elektroenerģija, kurā iekļauta zaļā elektroenerģija, kas iegūta no vietējām hidroelektrostacijām. Rūpnīca nodrošina vairāk nekā 40% no nepieciešamā ūdens daudzuma, izmantojot savas akas, tādējādi saglabājot reģiona dzeramā ūdens rezerves.
Leipciga Pārdomāts akumulatoru parks, uzglabā pārpalikušo enerģiju no četrām vēja turbīnām, kad piegāde pārsniedz patēriņu, un nodrošina elektroenerģiju tīklam tad, kad vēja nav.
3. DEBRECENA (UNGĀRIJA).
Jaunā BMW Group topošā rūpnīca Debrecenā pārstāv pasaules pirmo automobiļu rūpnīcu, kurā automobiļu ražošanā netiks izmantoti fosilie enerģijas avoti.
4. DADUNA (ĶĪNA).
Papildus saules enerģijas stacijai, kas aizņem apmēram 110 000 m2, BMW Brilliance Automotive Ltd. rūpnīca Dadunā (Šeņjanā) nošķir alumīnija un tērauda metāllūžņus un krāsošanas procesā neizmanto saldūdeni. Uzņēmumā esošā dzelzceļa stacija ļauj 80% pabeigto automobiļu pilnīgi vai daļēji ar vilcienu nogādāt attiecīgajos galamērķos.
5. ČENAJA (INDIJA).
2021. gadā BMW Group rūpnīcā Čenajā savāca apmēram 13 miljonus litru lietusūdens – un tādējādi spēja nodrošināt apmēram 90% no gadā nepieciešamā ūdens daudzuma. Tajā pašā periodā rūpnīcas saules enerģijas stacija nodrošināja vairāk nekā 60% no nepieciešamās enerģijas.
6. ROSLINA (DIENVIDĀFRIKA).
BMW Group rūpnīca Roslinā iegūst elektrību no biogāzes stacijas, kas savienota ar lielu liellopu fermu, kas atrodas apmēram 100 km attālumā. Mēsli no apmēram 30 000 dzīvnieku nodrošina līdz 30% no vietēji nepieciešamās elektroenerģijas. Turklāt krāsotava – gluži kā tās līdziniece Leipcigā – izmanto ilgtspējīgi ražotu pretkorozijas pārklājumu, kas salīdzinājumā ar pārklājumiem no fosilajiem avotiem CO2 izmešus samazina par 40%.
BMW UZŅEMAS ATBILDĪBU.
Ilgtspējība BMW uzņēmumā izpaužas daudzos aspektos: sākot ar mūsu piegādes ķēdes pārbaudi un beidzot ar ārējām programmām – darām visu, lai mūsu ekoloģiskā pēda būtu pēc iespējas mazāka.

Ilgtspējas programmas.
BMW Group ir pirmais vācu automobiļu ražotājs, kas pievienojās mērķim “Business Ambition for 1.5°C” (Uzņēmējdarbība par 1,5°C). Tajā iekļautas mūsu saistības klimata nekaitīguma jomā visā pievienotās vērtības ķēdē līdz 2050. gadam. Tāpēc automātiski kļuvām par ANO programmas “Race to Zero” dalībnieku. No otras puses mūsu ilgstošā dalība ANO Vides programmā ir vēl viens rādītājs tam, cik nopietni BMW uztver ilgtspēju.

Cobalt for Development – kobalts attīstībai.
BMW Group tiecas panākt, ka kobalta ieguve un apstrāde atbilst tā ilgtspējas un starptautiski piemērojamajiem darba standartiem. Tāpēc BMW Group kopā ar vairākiem citiem partneriem 2018. gadā nodibināja starpnozaru iniciatīvu “Cobalt for Development” (Kobalts attīstībai), lai uzlabotu strādnieku darba un dzīves apstākļus mazās kobalta atradnēs Kongo Demokrātiskajā Republikā.

Piegādes ķēdes pārvaldība un loģistika.
Vairāku posmu process nostiprina mūsu atbildību par piegādes tīklu visās attiecīgajās BMW Group nodaļās. Specifikācijas attiecībā uz sociālajiem un vides standartiem esam ieviesuši enerģijas izmantošanas, loģistikas un komponentu izstrādes nodaļās, kā arī piegādātāju tīkla izstrādē un lēmumu pieņemšanas kritēriju – līgumu slēgšanas procesā, Lai īstenotu šos standartus vides un sociālajā jomā, esam “Responsible Supply Chain Initiative” (RSCI – Atbildīgas piegādes ķēdes iniciatīvas) līdzdibinātāji, un jau tagad piegādes atsevišķām rūpnīcām veic elektriski darbināmi kravas automobiļi, kā arī atbalstām iniciatīvas, kuru mērķis ir organizēt automobiļu jūras transportu, lai radītu mazāk izmešu.
BIEŽI UZDOTIE JAUTĀJUMI PAR RAŽOŠANAS UN PIEGĀDES ĶĒDES TĒMU.
Kādus pasākumus īsteno BMW Group attiecībā uz izejmateriālu iegādi?
BMW Group deklarētais mērķis ir standartu ievērošana vides un sociālajā jomā piegādātāju tīklā. Tajā īpaši iekļauta cilvēktiesību ievērošana un ilgtspējīga izejmateriālu iegūšana. Iespējamie riski svarīgāki par visu mums aktuālo 37 izejmateriālu un materiālu grupu ražošanā un to attiecīgajā apstrādē. Tādi ir, piemēram, dabīgais kaučuks, volframs, litijs un kobalts. Stājamies pretī šiem riskiem, veicot standartizētus, preventīvus un post factum pasākumus, kas pielāgoti atbilstoši gan katram no izejmateriāliem, gan arī BMW Group.
Kādi ilgtspējas standarti attiecas uz BMW piegādātājiem?
BMW Group veic lielu skaitu pasākumu, lai nodrošinātu vides un sociālo standartu īstenošanu piegādātāju tīklā. BMW sagaida, ka visi piegādātāji īsteno efektīvu vides aizsardzības pārvaldību, lai ievērotu vides standartus un turpinātu maksimāli samazināt resursu patēriņu un ietekmi uz vidi (enerģija, ūdens, atkritumi, izmeši u. c.). Lai uzraudzītu atbilstību, tiek veiktas dažādas darbības, piemēram, auditi.
Kas ir CO2 izmeši?
CO2 izmeši rodas, piemēram, sadegot oglekli saturošiem materiāliem, tādiem kā nafta, ogles un koksne. Tāpēc CO2 izmešu daudzums kopš industrializācijas ir ārkārtīgi palielinājies. CO2 izmešu iniciatori ir elektrības un siltuma ražotāji, kā arī rūpniecība, taču tās ir arī privātās mājsaimniecības. CO2 izmeši autobūves nozarē var rasties automobiļu ražošanas, izmantošanas un utilizācijas gaitā. Tāpēc BMW Group mēģina risināt šos visus trīs jautājumus, lai samazinātu CO2 izmešus.
Kā BMW palīdz samazināt manu CO2 emisiju?
Pārejot uz BMW modeli, kas darbojas elektrificēti, lietošanas posmā iespējams samazināt individuālo CO2 emisiju salīdzinājumā ar automobili, kas aprīkots ar klasisku iekšdedzes dzinēju. Tādas tehnoloģijas kā eDrive zonas papildus palīdz pilnībā īstenot BMW hibrīdauto potenciālu. Turklāt lietojumprogramma My BMW [digitāli risinājumi jūsu e-mobilitātes atbalstam] piedāvā pārdomātus resurstaupoša braukšanas stila pakalpojumus.
Uzzināt vairāk vietnē www.bmw.de/de/topics/service-zubehoer/bmw-connecteddrive/my-bmw-app.html
SOCIĀLĀ UN PĀRVALDĪBAS ATBILDĪBA.
UZZINĀT VAIRĀK – AR BMW APLĀDĒM.
Ar mūsu darbinieku aplādēm izbaudiet fascinējošas jaunas idejas attiecībā uz ilgtspēju BMW uzņēmumā.

MĒS MATERIALIZĒJAM ILGTSPĒJU.
SADARBĪBĀ AR SAVIEM SPECIĀLISTIEM.


Anna ir salona ilgtspējas speciāliste un dalās ar saviem ieskatiem attiecībā uz ilgtspējīgiem materiāliem.
Daniela ir BMW Group ilgtspējīga dizaina nodaļas vadītāja un runā par to, kā ilgtspēja ietekmē katru lēmumu dizaina jomā.


VAIRĀK BIOLOĢISKĀS DAUDZVEIDĪBAS, IEVIEŠOT BITES RAŽOŠANAS VIETĀ.

Papildus pastāvīgajiem ilgtspējas mērķiem BMW Group apvieno spēkus ar saviem darbiniekiem, lai īstenotu daudzas mazas iniciatīvas, kuru mērķis ir vides un sugu aizsardzība. Neatkarīgi no tā, vai tas ir Minhenē, Leipcigā, Rēgensburgā, Berlīnē vai Dingolfingā: dažādas bišu sugas un kolonijas atradušas jaunas mājas BMW Group darbības vietās Vācijā. Idejas avots bija darbinieki, un tā sniedz būtisku ieguldījumu bioloģiskajā daudzveidībā.
SOCIĀLĀ ATBILDĪBA UZŅĒMUMĀ BMW GROUP.

Dažādība.
BMW Group spēku saskata dažādībā. Ikdienas darbā ieviešam skatpunktu, pieredzes un prasmju daudzveidību – tādējādi pastiprinot savas novatoriskās spējas. Izmantojot apmācību kursus, sarunas un dialogu formātus radām darbiniekos un vadītājos izpratni. Veicinām dažādību un iespēju vienlīdzību personāla attīstībā un pieņemot darbiniekus darbā. Aizsardzība pret diskrimināciju, vienlīdzīga izturēšanās pret visiem darbiniekiem un cieņa ikdienas darbībās ir stingri nostiprināta vadlīnijās.

Sociālā iesaistīšanās.
Mēs kā uzņēmums ar starptautisku darbaspēku un atrašanās vietām piecos kontinentos esam daļa no sabiedrības. Šī iemesla dēļ mūsu ekoloģiskā, ekonomiskā un sociālā atbildība pārsniedz mūsu galvenās uzņēmējdarbības robežas. Visās mūsu starptautiskajās atrašanās vietās uzsveram savu darbu pie labākiem dzīves apstākļiem un izglītošanās iespējām, kā arī starpkultūru saziņu. Ar savu daudzpusējo iesaistīšanos veicam ieguldījumu tajā, lai sasniegtu ANO ilgtspējīgas attīstības mērķus.

BMW Foundation Herbert Quandt.
BMW Foundation Herbert Quandt ir neatkarīgs uzņēmums-nodibinājums, kas – kā galvenais partneris – ar savām darbībām veicina BMW Group sociālo atbildību. Vienlaikus tas iedvesmo vadītājus visā pasaulē uzņemties savu atbildību sabiedrībā un veikt organizētas darbības, lai sasniegtu mierpilnu, taisnīgu un ilgtspējīgu nākotni.
BIEŽI UZDOTIE JAUTĀJUMI SOCIĀLAJĀ UN PĀRVALDĪBAS JOMĀ.
Kā BMW Group praktizē atbildību sociālajā un kultūras jomā?
Nodošanās ilgtspējībai ir daļa no BMW Group filozofijas. Kā uzņēmums ar daudznacionālu darbaspēku un darbības vietām piecos kontinentos, esam daļa no sabiedrības un uzņemamies savu daļu atbildības. Esam uzņēmušies saistības starpkultūru saziņas, labi iedibinātas izglītības bērniem un jauniešiem, kā arī satiksmes drošības jomā. Mūsu darbinieku brīvprātīga iesaistīšanās ir tikpat svarīgs ieguldījums BMW Group sociālajā atbildībā kā BMW Foundation Herbert Quandt – neatkarīgam uzņēmuma fondam.
Pēc kādām ilgtspējīgām inovācijām tiecas BMW?
Ar BMW iFACTORY BMW Group ievieš revolucionāru nākotnes automobiļu ražošanas stratēģiju. BMW iFACTORY īstenošana notiek visās BMW Group ražotnēs visā pasaulē. Vienlaikus tā ar pielāgojamām, efektīvām un digitālām ražošanas tehnoloģijām rada jaunus kritērijus klimata aizsardzības un konkurētspējas jomā. Pirmreizējais projekts ir jaunā ražotne Ungārijas pilsētā Debrecenā, kur no 2025. gada paredzēts ražot pilnībā elektriskos jaunās klases (New Class) automobiļus.
Kā BMW Group atbalsta dažādību?
BMW Group spēku saskata dažādībā. Tāpēc izmantojam apmācību kursus, sarunas un dialoga formātus, lai darbiniekos un vadītājos radītu izpratni par pozitīvu ieguldījumu, ko dažādība spēj sniegt uzņēmumam. Turklāt BMW Group veicina dažādību un iespēju vienlīdzību personāla attīstībā. Galvenie principi, kas stingri nostiprināti vadlīnijās, kurās iekļauts BMW Group rīcības kodekss vai BMW Group cilvēktiesību un darba apstākļu kodekss, ir aizsardzība pret diskrimināciju, vienlīdzīga izturēšanās pret visiem darbiniekiem un cieņa ikdienas darbā.
Kādus projektus atbalsta BMW Group?
Ar savu sociālo atbildību BMW Group tiecas atbilst noteiktām vajadzībām un panākt ilgtermiņa ietekmi. Šo centienu pamatā ir tas, ka veidojam projektus, kurus spējam mērķtiecīgi atbalstīt ar savu kompetenču palīdzību. Savās darbības vietās izstrādājam izglītojošus projektus, kuru mērķis ir veicināt jaunu cilvēku iekļaušanos darba tirgū un tādējādi nodrošināt viņiem labākas izredzes dzīvē. Sadarbībā ar Apvienoto Nāciju Organizācijas Civilizāciju aliansi (UNAOC) kopš 2011. gada regulāri piešķiram Starpkultūru inovāciju apbalvojumu. Apbalvojums tiek piešķirts projektiem, kuros tiek meklēti konstruktīvi starpkulturālu saspīlējumu un konfliktu risinājumi.
ELECTRICITY CONSUMPTION AND RANGE.
BMW iX xDrive40:
Energy consumption, combined WLTP in kWh/100 km: 21.2–19.3 - Enerģijas patēriņš kWh/100 km: no 19,4; Degvielas patēriņš l/100 km (kombinētajā ciklā): 0; CO2 izmeši (kombinētajā ciklā): 0.
HEADLINE: ELECTRICITY CONSUMPTION AND RANGE - ELEKTROENERĢIJAS PATĒRIŅŠ UN DARBĪBAS ATTĀLUMS
Elektriskās darbības diapazons, WLTP km: 394–426
Oficiālie degvielas patēriņa, CO2 emisiju, elektroenerģijas patēriņa un elektriskās darbības diapazona rādītāji tika noteikti saskaņā ar noteikto mērīšanas procedūru un atbilst Regulai (ES) 715/2007 ar grozījumiem. Aprēķinātais WLTP ir ņemts vērā jebkāds papildu aprīkojums elektroenerģijas patēriņa diapazona gadījumā. Transportlīdzekļiem, kas nesen apstiprināti, kopš 01.01.2021., oficiālās specifikācijas pastāv tikai saskaņā ar WLTP. Papildinformāciju par NEDC un WLTP mērīšanas metodēm var atrast interneta vietnē www.bmw.de/wltp