BMW 5. SĒRIJAS PĀRSKATS.

BMW 5. sērija turpina “jaunās klases” koncepciju: dinamiski automobiļi ar mūsdienīgu dizainu, aprīkoti ar tehnoloģiskām inovācijām, jaudīgiem dzinējiem un luksusa klases komforta funkcijām. Pusi gadsimta tādi vizuāli elementi kā dubultais elipsveida režģis vai Hofmeistera izliekums aizmugurējā statnī definējuši sportiskā biznesa klases sedana stilu, kā arī kalpojuši kā atpazīstamības elementi. BMW 5. sērija ir arī pirmais BMW automobilis, kas ievieš jaunu nomenklatūru dažādās sērijās. Pirmais skaitlis norāda sēriju, bet pārējie divi sniedz informāciju par dzinēju. Visās nākamajās sērijas izmantota nosaukumu sistēma. BMW 3. sērija ieviesa šo principu 1975. gadā, BMW 6. sērija – 1976. gadā, bet BMW 7. sērija – 1977. gadā.

Lasīt vairāk

BMW 5. SĒRIJAS 5 ĪPAŠĪBAS.

  • 01 Iespaidīga braukšanas dinamika.
  • 02 Eleganti, mūsdienīgi vizuāli elementi.
  • 03 Ērts un elegants salons.
  • 04 Modernas tehnoloģijas.
  • 05 Labākais savienojums ar visiem pakalpojumiem, pateicoties BMW ConnectedDrive.
BMW 5. sērijas Sedan, sešu paaudžu modeļi, stāvoši automobiļi

BMW 5. SĒRIJAS ĪSA VĒSTURE.

Puse gadsimta un BMW 5. sērija – automobilis jau no paša sākuma ir savas klases pionieris un pārstāv biznesa klases sedanu iemiesojumu visā pasaulē. Uzziniet vairāk par BMW 5. sērijas vēsturi.

Lasīt vairāk

BMW 5. SĒRIJAS ĪSA VĒSTURE.

BMW 5. SĒRIJAS PIRMĀ PAAUDZE.

BMW 520 (E12), trīs ceturtdaļu priekšpuses skats, stāvošs automobilis

(BMW E12)

1972. gadā tirgū nonāk pirmais automobilis, kuru BMW radīja dizaina leģenda Pols Braks [Paul Bracq]. BMW 5. sērija jau demonstrē visas īpašības, kas liks šim augstākās vidējā izmēra klases automobilim atšķirties arī nākotnē: satriecošais radiatora režģis ar dubultiem priekšējiem lukturiem, pagarinātais siluets, BMW raksturīgā aizmugurējo riteņu piedziņa. Šīs iezīmes papildina balstiekārta, kā arī sportiskuma, drošības un komforta apvienojums. Kokpitā dominē vairāk strikti praktiska funkcionalitāte, nevis modīgas detaļas. Salons iedvesmo ar taktili iespaidīgiem materiāliem un komforta funkcijām.

Nākamais gads piedzīvo daudz jaudīgāku dzinēju parādīšanos tirgū: BMW 525 ar 107 kW (145 ZS), kam sekoja BMW 528 ar 121 kW (165 ZS) dzinēju.

Sākot ar 1977. gada modeli, atjauninot visus automobiļus, dzinēja pārsegs tika mazliet pacelts virs elipsveida režģa virzienā uz vējstiklu, palielināti aizmugurējie lukturi un sešcilindru modeļi BMW 525 un 528 aprīkoti ar karburatoriem ar dubultu degvielas iesmidzināšanu. Tas automobiļiem rada jaudas palielinājumu. Uzbūvējot gandrīz 700 000 automobiļus, ražošana tiek pārtraukta, parādoties BMW 5. sērijas pēctecim (E28).

Ražošanas periods: 1972.–1981. g.
Dzinēji: 1,8–3,5 litri (66–160 kW, 90–218 ZS), 4 un 6 cilindri
Garums/platums/augstums: 4 620 mm/1 690 mm/1 425 mm

BMW 5. SĒRIJAS OTRĀ PAAUDZE.

BMW 5. sērijas Sedan (E28), trīs ceturtdaļu sānskats, stāvošs automobilis

(BMW E28)

Pirmās BMW 5. sērijas modeļa pēctecis atšķiras galvenokārt ar pirmās paaudzes papildus tehnoloģisku izstrādi. Dizains kļūst skaidrāks, precīzāks un lielākoties, pateicoties aizmugurējās daļas paaugstināšanai, aerodinamiskāks. Raksturīgā priekšējā daļa ar dubultajiem priekšējiem lukturiem radiatora režģī paliek nemainīga. Pirmo reizi kļūst pieejami tādi tehniski jaunievedumi kā ABS, gaisa spilvens, elektroniskā dzinēja vadība, izplūdes gāzu katalizators vai borta dators. Gandrīz visiem dzinējiem tagad ir iesmidzināšana ieplūdes kolektorā.

1983. gadā pirmais BMW 5. sērijas modelis tiek aprīkots ar dīzeļdzinēju: BMW 524td rada 85 kW (115 ZS) jaudu un ir tolaik pasaulē ātrākais sedans ar dīzeļdzinēju.

1985. gadā kopā ar BMW M535i kļūst pieejams pirmais BMW M5, un tas liek pamatu tādam sporta sedanu klāstam, kas demonstrē, ka izcilam braukšanas sniegumam nav jābūt ekskluzīvai sporta automobiļu iezīmei. BMW M5, ko pilnībā ražo ar rokām, ir tas pats vienrindas sešcilindru dzinējs ar 3,5 litru darba tilpumu kā BMW M635Csi un 210 kW (286 ZS) jaudu. Vienlaikus tā atturība rada cieņpilnu izskatu.


BMW M GmbH piedāvāja E12 M variantus ierobežotā skaitā jau 1974. gadā. Šis notikums ir BMW M535i kulminācija. Ar lielo priekšējo spoileri un sešcilindru dzinēju ar 160 kW (218 ZS) jaudu tas rada jaunus standartus gan izskata, gan sportiskā snieguma ziņā.


Līdz 1987. gada beigām vairāk nekā 722 000 BMW 5. sērijas (E28) automobiļu pamet rūpnīcu.

Ražošanas periods: 1981.–1987. g.
Dzinēji: 1,8–3,5 litri (66–210 kW, 90–218 ZS), 4 un 6 cilindri
Garums/platums/augstums: 4 620 mm/1 700 mm/1 415 mm

BMW 5. SĒRIJAS TREŠĀ PAAUDZE.

BMW M Sedan (E34), trīs ceturtdaļu priekšpuses skats, braucošs automobilis

(BMW E34)

Sabiedrība tika iepazīstināta ar BMW 5. sēriju (E34) 1988. gada janvārī, un šis automobilis ir ievērojami lielāks un platāks par savu priekšteci: acīmredzami uzlabotā aerodinamika ar 0,30 Cd vērtību nodrošina, ka visi BMW 5. sērijas benzīna dzinēja modeļi spēj braukt ātrāk par 200 km/h. Pateicoties garajai garenbāzei un gandrīz optimālam svara sadalījumam 50:50 attiecībā starp priekšējo un aizmugurējo asi, automobilis atstāj iespaidu ar savām sportiskajām un dinamiskajām braukšanas īpašībām  – sākot ar BMW 518i, ko darbina četri cilindri un beidzot ar BMW M5 ar 232 kW (315 ZS), kas arī kļūst pieejams klajā laišanas gadā.

1991. gadā autobraucējus pārsteidza BMW 5. sērijas Touring: pirmo reizi BMW bija piedāvājums vidēja izmēra biznesa klases automobiļu segmentā. Kāds īpašs akcents ir atsevišķi no aizmugures atverams aizmugurējais logs. Tajā pašā gadā durvīs tiek iestrādāta aizsardzība pret sānu triecieniem, lai uzlabotu drošību.

1992. gadā tirgū nonāk pirmā BMW 5. sērija ar pilnpiedziņu, proti, BMW 52iX. Vēl kāds jauninājums ir BMW 5. sērijas modeļu aprīkošana ar V8 dzinējiem. BMW 530i un BMW 540i automobiļos šie dzinēji izceļas, pateicoties savai sevišķi vienmērīgajai gaitai. BMW M5 saglabā vienrindas sešcilindru dzinēju. Taču tā darba tilpums tiek palielināts līdz 3,8 litriem, panākot jaudas pieaugumu līdz 250 kW (340 ZS). Tagad daudz jaudīgākais BMW M5 kļūst pieejams Touring versijā.

Sedan ražošana tiek pārtraukta 1995. gadā, bet BMW 5. sērijas Touring tirdzniecība turpinās līdz 1996. gadam. Kopā saražoti 1,3 miljoni šo automobiļu.

Ražošanas periods: 1988.–1996. g.
Dzinēji: 1,8–4,0 litri (83–250 kW, 113–340 ZS), 4, 6 un 8 cilindri
Garums/platums/augstums: 4 720 mm/1 751 mm/1 412–1 421 mm

BMW 5. SĒRIJAS CETURTĀ PAAUDZE.

BMW 5. sērijas Sedan (E39), trīs ceturtdaļu sānskats, stāvošs automobilis

(BMW E39)

Kaut arī BMW 5. sērijas (E39) virsbūves izmēri ir lielāki, tās svars paliek nemainīgs. Tas iespējams, pateicoties plašākam alumīnijam lietojumam, arī balstiekārtu veido šis vieglais metāls. Tāpat ievērojami pieaug vērpes pretestība. Turklāt prezentācijās pieejamajai BMW 5. sērijai (E39) ir izcila aizsardzība pret rūsu – vairāk nekā trīs ceturtdaļām tā korpusa ir veikta karstā galvanizēšana. Apvienojumā ar daudzajām detaļām elegantais dizains rada rekordmazu vilces koeficientu, padarot šo automobili par labāko savā klasē. To var aprīkot ar līdz pat desmit drošības gaisa spilveniem, kas kalpo kā drošības garants.

No 1997. gada arī BMW 5. sērijas Touring ir pieejams šajā klāstā. 1998. gadā dīzeļdzinēju jomā debitē jauna tehnoloģija: ar pirmo vienrindas sešcilindru Common Rail dzinēju BMW nosaka pasaules mēroga standartus attiecība uz dīzeļdzinēju sniegumu un efektivitāti, kas dominēs gadiem ilgi. Mūsdienīgie dzinēji iedvesmo ar savu sniegumu un vienmērīgo darbību, sākot ar četrcilindru dīzeļdzinēju un beidzot ar ārkārtīgi jaudīgo V8 dzinēju ar 294 kW (400 ZS) BMW M5 automobilī.

BMW 5. sērijas modeļu pārskatīšanas rezultātā 2000. gadā tiek iegūti tādi dienas gaitas lukturi, kādus izmanto vēl šodien – ar gredzena formu ap priekšējiem lukturiem; tiek ieviesti arī apaļie miglas lukturi iepriekšējo taisnstūrveida modeļu vietā. BMW 5. sērija nosaka jaunu pārdošanas rekordu līdz pat ražošanas beigām 2004. gadā ar vairāk nekā 1,48 miljoniem saražotu automobiļu (ieskaitot 266 000 Touring modeļu).

Ražošanas periods: 1995.–2004. g.
Dzinēji: 2,0–5,0 litri (85–294 kW, 115–400 ZS), 4, 6 un 8 cilindri
Garums/platums/augstums: 4 775—4 805 mm/1 800 mm/1 435–1 445 mm

BMW 5. SĒRIJAS PIEKTĀ PAAUDZE.

BMW 5. sērijas Sedan (E60), trīs ceturtdaļu priekšpuses skats, braucošs automobilis

(BMW E60, E61)

No 2003. gada pieejamā BMW 5. sērijas Sedan (E60/60) dizains ar savām raksturīgajām formām panākts Krisa Bengla [Chris Bangle] vadībā. Ieliekto un izliekto plakņu mija rada unikālu gaismas un ēnas saspēli – gan dinamiski, gan jaudīgi. Arī vadības koncepcija aizgūta no BMW luksusa klases sedana, ļaujot vadītājam kontrolēt dažādās BMW 5. sērijas sistēmas ar iDrive palīdzību. Tas ir pieejams papildaprīkojumā ar Head-Up displeju, kas projicē svarīgāko informāciju saistībā braucienu tieši vadītāja redzes laukā uz vējstikla. 


BMW 5. sērijas Sedan ir lielāks un plašāks par savu priekšteci, kaut arī tas nav smagāks, bet īstenībā pat par 75 kg vieglāks (atkarībā no modeļa). Viens no faktoriem, kam pateicoties tas ir iespējams, ir svaru samazinošā alumīnija priekšdaļa, kura kopējā konstrukcijā ar pārējo tērauda virsbūvi pārstāv tendenci nosakošu posmu virsbūvju konstruēšanā.


Adaptīvās pagriezienu gaismas un bremžu lukturi ir pieejami papildaprīkojumā. BMW 5. sērijā debiju piedzīvo arī aktīvā kruīzkontrole (ACC) un Dynamic Drive rites stabilizācija. Apvienojumā ar sportisko balstiekārtu tiek nodrošināta šajā klasē unikāla braukšanas dinamika. Vienrindas sešcilindru dzinēji atstāj iespaidu kā dīzeļdzinēji ar Common Rail tehnoloģiju un benzīna versijā – ar Bi-VANOS. 


Jau no sākuma 2005. gadā pašlaik aktuālais BMW M5 nonāk tirgū ar milzīgu piecu litru V10 dzinēju, nodrošinot 373 kW (507 ZS). Dinamiskais sporta sedans tagad ir pieejams gan Sedan, gan Touring modeļu veidolā, padarot to par pasaulē ātrāko automobili vidēja izmēra biznesa klases segmentā.


2007. gadā automobiļa izskats ir modernizēts, veicot izmaiņas apgaismojumā un buferos, kā arī pārstrādājot iDrive sistēmu.

Ražošanas periods: 2003.–2010. g.
Dzinēji: 2,0–5,0 litri (120–373 kW, 163–507 ZS), 4, 6, 8 un 10 cilindri
Garums/platums/augstums: 4 841–4 855 mm/1 846 mm/1 468–1 512 mm

BMW 5. SĒRIJAS GRAN TURISMO.

BMW 5. sērijas Gran Turismo (F07), trīs ceturtdaļu priekšpuses skats, braucienā

(BMW F07)

Paralēli BMW 5. sērijai BMW definē pilnīgi jaunu automobiļu segmentu: BMW 5. sērijas Gran Turismo apkopo sedana, pielāgojami izmantojamu luksusa klases apvidus automobiļa (SAV) un klasiska Gran Turismo īpašības. Automobilis apvieno eleganci, dāsnu un plašu komforta pakāpi, kā arī BMW raksturīgu braukšanas dinamiku.


Coupé līdzīgā jumta līnija un pagarinātais sānskats atbilst lielajam BMW elipsveida režģim priekšā un platajam izskatam aizmugurē, kas panākts ar L formas aizmugurējiem lukturiem un horizontāli salāgotajām kontūrām. Pateicoties dzinēja versijām un standarta aprīkojuma braukšanas dinamikas kontrolei, kā arī astoņpakāpju automātiskajai pārnesumkārbai, BMW 5. sērijas Gran Turismo piedāvā nepārspējamu dinamikas un efektivitātes pakāpi. Balstiekārta atstāj iespaidu ar tādiem tehniskiem jaunievedumiem kā dubulta savienojuma priekšējā ass, kā arī integrētā aizmugurējā ass un papildaprīkojuma aktīvā stūres vadība.


Iekšpusē sagaida pārsteidzoši dāsnas proporcijas un daudzveidīga telpa ar paceltu sēdekļu novietojumu un lielām logu rūtīm. Luksusa noskaņu noslēdz izmeklēti materiāli. Pateicoties BMW iDrive, vadītājs vienmēr saglabā skaidru BMW 5. sērijas Gran Turismo plašo funkciju pārskatāmību, kuru vidū ir, piemēram, BMW Connected Drive (papildaprīkojumā) ar tādām palīdzības sistēmām kā joslu atdalošo līniju atpazīšanas sistēma, BMW nakts redzamība un tālo gaismu asistents. Turklāt sistēma piedāvā BMW Online un BMW Teleservices, izmantojot interneta savienojumu.

Ražošanas periods: 2009.–2017. g.
Dzinēji: 2,0–4,4 litri (135–330 kW, 184–450 ZS), 4, 6 un 8 cilindri
Garums/platums/augstums: 4 998 mm/1 901 mm/1 559 mm

BMW 5. SĒRIJAS SESTĀ PAAUDZE.

BMW 518d Sedan (F10 LCI), trīs ceturtdaļu sānskats, braucienā

(BMW F10, F11)

Veiksmīgākā BMW 5. sērijas paaudze ar vairāk nekā diviem miljoniem pārdotu modeļu tirgū kļūst pieejama 2010. gadā. Sportiskais un elegantais dizains, tīrais BMW raksturīgais braukšanas prieks un lielais inovatīvo tehnoloģiju klāsts nodrošina šim automobilim labāko pozīciju biznesa klases sedanu segmentā.

Automobili var pasūtīt ar atjautīgo BMW xDrive pilnpiedziņas sistēmu, kas riteņu dzinējspēku sadala atbilstoši konkrētajai situācijai. V8 dzinējs ar BMW Twin Power Turbo, kas rada 300 kW (407 ZS) jaudu, ir jaudīgākais benzīna dzinējs. Tā līdzinieks dīzeļdzinēju vidū ir vienrindas sešcilindru dīzeļdzinējs ar 220 kW (300 ZS). 2010. gada septembrī kļūst pieejama BMW 5. sērijas M pakotne, nodrošinot BMW 5. sērijai sportiskus uzlabojumus gan iekšpusē, gan ārpusē. Ar M sporta balstiekārtu, M aerodinamikas pakotni un M vieglmetāla diskiem automobilis rada sevišķi spēcīgu iespaidu. Salonu paspilgtina sporta sēdekļi ar M dizainu, kā arī M ādas stūre, M pārnesumu pārslēgs un M salona apdares elementi. 


2013. gada atjauninājums saistīts ar dizaina un papildu dzinēja izvēles iespēju iekļaušanu. Sērijai tagad ir ksenona priekšējie lukturi un Bluetooth brīvroku interfeiss standartaprīkojumā.

BMW 5. sērijas Hybrid kļūst pieejams no 2016. gada: BMW 530e iPerformance ir uzlādējams hibrīddzinējs, kas ļauj automobilim pārvietoties, neradot izmešus. Un to apvieno ar īpašībām, kas raksturīgas BMW: braukšanas dinamika, komforts un efektivitāte.


Ražošanas periods: 2010.–2017. g.
Dzinēji: 2,0–4,4 litri (105–423 kW, 143–575 ZS), 4, 6 un 8 cilindri
Garums/platums/augstums: 4 899–5 039 mm/1 860 mm/1 464–1 471 mm

BMW 5. SĒRIJAS SEPTĪTĀ PAAUDZE.

BMW 530e Sedan (G30), trīs ceturtdaļu priekšpuses skats, uzlādes laikā

(BMW G30, G31)

No 2017. gada BMW 5. sērija paceļ sportiskā biznesa klases sedana koncepciju jaunos augstumos. Dizainā dominē BMW raksturīgās proporcijas, kas iemiesotas garā garenbāzē, pagarinātajā dzinēja pārsegā un lēzenajā jumta līnijā. Skaidrās virsmas un precīzi veidotās kontūras atbalsta BMW elipsveida režģis, kas tieši savienots ar priekšējiem lukturiem un uzsver automobiļa platumu.

Mūsdienīgi dzinēji – efektīvi un pēc pieprasījuma pieejami kā hibrīdmodeļi – nodrošina braukšanas dinamiku, kas savā klasē ir nepārspēta. Papildaprīkojuma adaptīvā balstiekārta un aktīvā stūres vadība sniedz papildu priekšrocības.

Uzlabotās palīdzības sistēmas ir drošības garants kritiskās satiksmes situācijās. Braukšanas palīgsistēmas Professional, kas pieejama pēc pieprasījuma, nodrošina atbalstu, piemēram, paliekot joslā vai veicot ārkārtas apstāšanos.

2020. gada atjauninājums virsbūvē izceļ skaidrus akcentus, piemēram, ar pārstrādāto elipsveida režģi, plakanākiem priekšējiem lukturiem ar papildaprīkojuma Laserlight un jaunām krāsas apdarēm. Iekšpusē pieejami jauni komforta sēdekļi un palīdzības sistēmas tagad piedāvā “Emergency Corridor Assistant” (avārijas koridora asistentu)  un bremzēšanas pilsētā aktivizēšanu.

Ražošanas periods: 2017. g. – mūsdienas
Dzinēji: 1,6–4,4 litri (110–467 kW, 150–635 ZS), 4, 6 un 8 cilindri
Garums/platums/augstums: 4 936–5 001 mm/1 868–1 903 mm/1 467–1 479 mm

BMW 5. sērijas Sedan (G30), trīs ceturtdaļu sānskats, braucienā

BMW 5. SĒRIJAS SEDAN.

BMW 5. sērijas Sedan M automobilis (G30), trīs ceturtdaļu priekšpuses skats, braucienā

BMW 5. SĒRIJAS SEDAN M AUTOMOBILIS.

BMW 5. sērijas Touring (G31), trīs ceturtdaļu sānskats, stāvošs automobilis

BMW 5. SĒRIJAS TOURING.

BMW lietotie automobiļi uz BMW pārstāvniecības fona

BMW LIETOTIE AUTOMOBIĻI.

Degvielas patēriņš un CO2 izmeši.

  • BMW 5. sērijas Sedan:
    Degvielas patēriņš l/100 km (kombinētajā ciklā): 10,7-1,7
    CO2 izmeši g/km (kombinētie): 246-39

    BMW 5. sērijas Sedan M automobilis:
    Degvielas patēriņš l/100 km (kombinētajā ciklā): 10,7
    CO2 izmeši g/km (kombinētie): 246

    BMW 5. sērijas Sedan uzlādējami hibrīdauto:
    Degvielas patēriņš l/100 km (kombinētajā ciklā): 2,3-1,7
    CO2 izmeši g/km (kombinētie): 53-39

    BMW 5. sērijas Touring:
    Degvielas patēriņš l/100 km (kombinētajā ciklā): 8,3-1,8
    CO2 izmeši g/km (kombinētie): 189-42

    BMW 5. sērijas Touring uzlādējami hibrīdauto:
    Degvielas patēriņš l/100 km (kombinētajā ciklā): 2,4-1,8
    CO2 izmeši g/km (kombinētie): 54-42

    Oficiālie rādītāji attiecībā uz degvielas patēriņu, CO2 izmešiem, elektroenerģijas patēriņu un elektriskās darbības attālumu tika noteikta atbilstoši mērīšanas procedūrai, kas paredzēta regulā (EK) 715/2007 tajā versijā, kāda bija spēkā tipveida apstiprināšanas brīdī. WLTP rādītājos, kas attiecas uz darbības attālumu, tiek ņemts vērā jebkāds papildaprīkojums. Automobiļiem, kuru tips apstiprināts no 01.01.2021., oficiālās specifikācijas pastāv tikai saskaņā ar WLTP. Vairāk informācijas par NEDC un WLTP mērīšanas paņēmieniem var atrast www.bmw.de/wltp