BMW 7. SĒRIJAS PĀRSKATS.

Neatkarīgi no pasākuma veida ierašanās tajā ar BMW 7. sērijas Sedan ir spoža. Tā skaistā klātbūtne un pašpārliecinātais raksturs atspoguļo tradīciju, pieredzi un perfekciju, kāda tiek sagaidīta luksusa segmentā. Automobiļa izcilā piedziņa un tehnoloģiskais pārākums parāda, kā jaunie, augstākie standarti snieguma, komforta un dinamikas ziņā var tikt sasniegti atkal un atkal.

Lasīt vairāk

BMW 7. SĒRIJAS 5 ĪPAŠĪBAS.

  • 01 Nepārspēts, pārliecināts izskats.
  • 02 Bez kompromisiem attiecībā uz komfortu un luksusu.
  • 03 Izcils sniegums visos aspektos.
  • 04 Mūsdienīgākā automobiļu tehnoloģija.
  • 05 BMW ConnectedDrive nodrošināts izcils savienojums ar visiem pakalpojumiem.
BMW 7. sērijas Sedan (G70), BMW i7 (G70), trīs ceturtdaļu priekšpuses skats

BMW 7. SĒRIJAS ĪSA VĒSTURE.

Atklājiet BMW luksusa automobiļa pirmssākumus un vēsturi. Piedzīvojiet šī sedana izstrādi un attīstību, kas nosaka standartus attiecībā uz sniegumu, luksusu un dizainu.

Lasīt vairāk

BMW 7. SĒRIJAS ĪSA VĒSTURE.

BMW 7. SĒRIJAS PIRMĀ PAAUDZE.

BMW 7. sērijas xDrive Sedan (E23), septiņu astotdaļu sānskats, braucošs automobilis

(BMW E23)

BMW 7. sērija dienasgaismu ieraudzīja 1977. gadā. Automobilis, kas iemieso dinamisku sportiskumu, inovatīvu tehnisku progresu un elegantu luksusu visaugstākajā pakāpē. BMW E3 sērijas pēctecim ir sešcilindru dzinēji, kas demonstrē nesalīdzināmus uzlabojumus un sniegumu visos dzinēja darbības posmos, kā arī padara šo automobili par sportiskāko sedanu luksusa klasē. Korpusa formas pamatā ir Pola Braka [Paul Bracq] dizains, un to raksturo lēzenās priekšējās un aizmugurējās daļas, kas – līdzīgi zemajai viduslīnijai – uzsver luksusa sedana sportiskumu.

Tādas mūsdienīgās funkcijas kā elektroniskā klimata kontroles sistēma un kruīzkontrole ir pieejamas jau 1978. gadā, bet 1979. gadā tās papildina bremžu pretbloķēšanās sistēma (ABS) un dzinēju ciparu elektronika. Tajā pašā gadā visi dzinēji tiek pārveidoti uz benzīna iesmidzināšanu.

1980. gads piedzīvo klāsta vadošā modeļa izlaišanu. BMW 745i nodrošina 185 kW (252 ZS), lai sasniegtu maksimālo ātrumu 227 km/h. 1982. gada modeļa atjauninājumam ir modificēta, vēl aerodinamiskāka priekšdaļa, četrpakāpju automātiskā pārnesumkārba un pārveidota šasija. Deviņu gadu laikā vairāk nekā 270 000 automobiļu atstāj rūpnīcu, un panākumiem bagātā sērija turpina savu pārākumu BMW mūsdienu luksusa klases sedanu saimē.

Ražošanas periods: 1977–1986
Dzinēji: 2,5–3,4 litri (110–185 kW, 150–343 ZS), 6 cilindri
Garums/platums/augstums: 4 860 mm/1 800 mm/1 430 mm

BMW 7. SĒRIJAS OTRĀ PAAUDZE.

BMW 7. sērijas xDrive Sedan (E23), septiņu astotdaļu sānskats, stāvošs automobilis

(BMW E32)

Dizainera Klausa Lūta [Claus Luthe] vadībā izstrādātā otrā BMW 7. sērijas modelī iekļautas harmoniskas līnijas un dinamiski, pārliecinoši stila elementi. Piemēram, platais elipsveida režģis priekšdaļā vai varenā aizmugure, kuras L formas lukturi vēl vairāk paspilgtina izskatu. BMW 7. sērijas standartaprīkojumā iekļauta ABS un papildaprīkojumā – automobiļa novietošanas distances sensors un dubulto paneļu stikls, kas ievērojami samazina trokšņa līmeni un nodrošina, ka tie neaizsvīst.

No 1987. gada luksusa sedans ir pieejams ar 5,0 litru V 12 dzinēju, kas nodrošina 220 kW (300 ZS). Šis ir pirmais tāda veida dzinējs, kas vācu automobiļu ražošanā izmantots kopš 1945. gada. BMW 7. sērija tagad ir pieejama garākā versijā maksimāla aizmugurējo pasažieru komforta labad. No 1989. gada jaunais High Line papildaprīkojums veido jaunu luksusa pakāpi ar tādu aprīkojumu kā iebūvētais ledusskapis un automobiļa tālrunis.

Pirmo reizi sērijveidā ražotā automobilī no 1991. gada papildaprīkojumā pieejams ksenona apgaismojums. 1992. gadā tika ieviests ievērojams automobiļa atjauninājums. Attiecīgi – dzinēju klāstu papildina divi astoņcilindru dzinēji ar trīs un četru litru darba tilpumu. Aptuveni 310 000 automobiļu tiek uzbūvēts līdz 1994. gadam.

Ražošanas periods: 1986–1994
Dzinēji: 3,0–5,0 litri (135–220 kW, 184–300 ZS), 6, 8 un 12 cilindri
Garums/platums/augstums: 4 910–5 024 mm/1 845 mm/1 400–1 411 mm

BMW 7. SĒRIJAS TREŠĀ PAAUDZE.

BMW 7. sērijas xDrive Sedan (E38), septiņu astotdaļu sānskats, stāvošs automobilis

(BMW E38)

BMW 7. sērijas jaunā paaudze ierodas prezentācijās 1994. gadā un lepojas ar tehnisku inovāciju klāstu. Tas ir pirmais automobilis Eiropā ar navigācijas sistēmu un no 1996. gada – ar sānu drošības gaisa spilveniem vadītājam un pasažierim standarta aprīkojumā. Priekšējie drošības gaisa spilveni aizsargā aizmugurējos pasažierus no 1997. gada. Konstrukcija ir platāka un sportiskāka, bet arī daudz elegantāka.

Tas ir pirmais BMW 7. sērijas modelis, kas pieejams ar dīzeļdzinēju: ar sešcilindru dzinēju, nodrošinot 135 kW (184 ZS), ko papildina Common Rail tehnoloģija. No 1996. gada sešcilindru dīzeļdzinējs ar 2,5 litru darba tilpumu un 105 kW (143 ZS) veido mazāka darba tilpuma dīzeļdzinēju klāstu. Un 1999. gadā luksusa klases sedans ar V 8 dīzeļdzinēju un 180 kW (245 ZS) jaudu uzstāda jaunu rekordu: šis automobilis ir jaudīgākais pasažieru automobilis ar dīzeļdzinēju.

BMW 750i/750iL atrodas snieguma priekšgalā: tā divpadsmit cilindri ar 5,4 litru tilpumu ģenerē 240 kW (326 ZS). 1998. gada modeļa atjauninājumam ir dinamiskāki priekšējie un aizmugurējie lukturi, kā arī pārstrādāti sānu sliekšņi un nedaudz platāks elipsveida režģis. Dzinēju klāsts ir pārstrādāts, un iekārtas kļuvušas daudz efektīvākas un vienlaikus daudz jaudīgākas. No 2000. gada BMW 7. sērija ir jaunas dzinēju tehnoloģijas mājoklis: BMW 750hL tiek ražots nelielā laidienā un izmanto ūdeņradi. Papildus tradicionālajai garās garenbāzes versijai apmēram 900 automobiļu tiek saražots ar nosaukumu L7, un tie ir kopumā par 39 centimetriem garāki par standarta versiju. Kopā tiek saražots 327 000 BMW 7. sērijas (E38) automobiļu.

Ražošanas periods: 1994–2001
Dzinēji: 2,5–5,4 litri (105–240 kW, 143–326 ZS), 6, 8 un 12 cilindri
Garums/platums/augstums: 4 984–5 374 mm/1 862 mm/1 425–1 435 mm

BMW 7. SĒRIJAS CETURTĀ PAAUDZE.

BMW 7. sērijas xDrive Sedan (E66), septiņu astotdaļu sānskats, stāvošs automobilis

(BMW E65, E66, E67 un E68)

Jaunā BMW 7. sērija (E65), kas laista klajā 2001. gada Starptautiskajā autoizstādē (IAA) Vācijā, ir pilnīgi jauns automobilis ikvienā aspektā. Krisa Bengla [Chris Bangle] komanda rada dizaina akcentus ar pilnībā pārstrādātiem priekšējiem lukturiem un raksturīgi nobīdīto bagāžas nodalījuma pārsegu. Iekšpusē iDrive sistēma nodrošina vadītāju ar nepieredzētu vadības vidi. Ir mazāk vadības pogu. Tā vietā apmēram 700 funkcijām, kas aptver automobiļa plašās un daudzveidīgās sistēmas, iespējams piekļūt ar vienu pogu, ko var grozīt, bīdīt un pārvietot astoņos virzienos. Borta dators izmanto informāciju no interneta. Pasaules mēroga pirmizrādi piedzīvo vēl kāda inovācija: sešpakāpju automātiskā pārnesumkārba ar pārnesumu pārslēgu uz stūres. Klāsta priekšgalā esošais dzinējs tagad ģenerē 327 kW (445 ZS), ko 12 cilindru dzinējs panāk ar sešu litru darba tilpumu.

No 2003. gada pieejama BMW 7. sērija ar adaptīvajām pagriezienu gaismām, un 2005. gadā tiek īstenots modeļa atjauninājums. Vizuāli – aizmugure ir platāka, elipsveida režģi ir lielāki, savukārt biksenona priekšējie lukturi tagad ir standartaprīkojumā. Tiem ir arī daudz dinamiskāks dizains. iDrive sistēma ir atjaunināta un izmantojama daudz efektīvāk. 2005. gada rudenī tiek pievienots tālo gaismu asistents, kā arī nakts redzamība – BMW nakts asistents, kas palīdz uzlabot drošību naktī.

Papildus Sedan (E65) starp dažādajiem modeļa nosaukumiem iekļauta garā versija, kuras garenbāze ir par 14 centimetriem garāka (E66), augstas drošības pakāpes versija (E67) un ar ūdeņradi darbināma versija (E68).

Ražošanas periods: 2001–2008
Dzinēji: 3,0–6,0 litri (160–327 kW, 218–445 ZS), 6, 8 un 12 cilindri
Garums/platums/augstums: 5 039–5 179 mm/1 902 mm/1 491 mm

BMW 7. SĒRIJAS PIEKTĀ PAAUDZE.

BMW 7. sērijas xDrive Sedan (F02), septiņu astotdaļu sānskats, stāvošs automobilis

(BMW F01/F02)

Minhenē, laižot klajā BMW 7. sēriju (F01), tiek noteikts jauns standarts attiecībā uz nepārspējamas braukšanas dinamiku, izteiksmīgu izskatu un izcilu ceļošanas komfortu. Elegantais un sportiskais dizains tiek  atspoguļots garajā pārsegā, zemajā jumta līnijā un dinamiskajās proporcijās. Hromēta josla stiepjas pāri visai aizmugurei, kas kopā ar aizmugurējiem lukturiem akcentē automobiļa platumu.

Salons lepojas ar ekskluzīviem, izcili veidotiem materiāliem un dažādām mūsdienīgām palīdzības sistēmām: sākot ar kruīzkontroli un joslu palīgsistēmu un beidzot ar Head-Up displeju. Papildu drošību nodrošina kameras, kas parāda aizmugures skatu un var nodrošināt arī visaptverošu skatu. Šī iespēja veido automobiļa attēlu no augšas, nodrošinot vislabāko iespējamo vispārīgo skatu.

Benzīna un dīzeļdzinēji nodrošina sportisku sniegumu, ieskaitot dubultjaudīgus turbodzinējus un BMW 760i, kura V 12 dzinējs nodrošina 400 kW (544 ZS). Un pirmo reizi BMW 7. sērijā pieejama hibrīdpiedziņa. Papildaprīkojuma pilnpiedziņa, adaptīvā pretrites stabilizācija un elektroniskā amortizatoru vadība (EDC) – tās visas veicina BMW raksturīgo braukšanas dinamiku drošā, precīzā braukšanā.

2012. gada modeļa atjauninājumā ir jauns centrālais vadības displejs ar trīsdimensiju attēliem, pārstrādātas palīdzības sistēmas, ieskaitot LED tālo gaismu asistentu, un pārstrādāti, daudz efektīvāki dzinēji.

Ražošanas periods: 2008–2015
Dzinēji: 3,0–6,0 litri (180–400 kW, 245–544 ZS), 6, 8 un 12 cilindri
Garums/platums/augstums: 5 072–5 212 mm/1 902 mm/1 479 mm

BMW 7. SĒRIJAS SESTA PAAUDZE.

BMW 7. sērijas xDrive Sedan (G12), septiņu astotdaļu sānskats, stāvošs automobilis

(BMW G11/G12)

Ražošanā no 2015. gada – BMW 7. sērijas (G11) apvieno nepārspējamu dinamiku un precizitāti ar izcilu klātbūtni un ekskluzīvu luksusu. Tas ir redzams bagātīgajās mirdzošās krāsas apdarēs un satriecošajā dizainā aizmugurē. Plakanie LED lukturi ir savienoti ar šauru gaismas joslu un pauž pašpārliecinātību izskatā, ko paspilgtina izpūtēja dekoratīvās caurules ar trapecveida kontūrām un platu izvietojumu. Korpuss veidots no CFRP (ar oglekļa šķiedru stiprinātas plastmasas) kompozītmateriāla, tērauda un alumīnija, ietaupot ievērojamu svara daudzumu. Garās garenbāzes versijā (G12) ir pieejams panorāmas jumts, kas ar atbīdīšanas un pacelšanas funkciju nodrošina ventilāciju. Kā Sky Lounge tas rāda krāsainus attēlus, kas ideāli saskaņoti ar vidusstatņa gaismas akcentiem. Un, tuvojoties BMW 7. sērijas automobilim, tas sagaida vadītāju ar “Welcome & Goodbye” sagaidīšanas un pavadīšanas gaismu šovu.

Ekskluzīvi, augstvērtīgi apstrādāti materiāli pauž jūsu personiskās vēlmes – piemēram, Nappa ādas apdare ar Cognac krāsas stepējumu, papildu salona apdare un griestu tapsējums. Aizmugurējo pasažieru izklaides sistēma ir aprīkota ar HD skārienekrāniem. Ar Executive Lounge iespēju aizmugurējie pasažieri bauda maksimālu komfortu, pateicoties luksusa sēdekļiem ar regulējamām masāžas funkcijām. Pasažieriem, kuri sēž aiz priekšējā pasažiera, ir neaizšķērsots panorāmas skats, un viņu kāju balsts ir piestiprināts priekšējā pasažiera sēdeklim.

Pateicoties iestrādātajai SIM kartei, BMW personiskajam asistentam ir neierobežota mobilā piekļuve lietojumprogrammām un pakalpojumiem, piemēram, arvien atjaunināta Connected navigācija un attālie programmatūras jauninājumi. BMW Connected pārstāv nevainojamu savienojumu starp viedtālruni un automobili. Pusautomātiskā automobiļa novietošana sniedz vadītājam kontroli pār automobili, neatrodoties tajā: BMW 7. sērija ar vadītāja pārraudzību var sevi iemanevrēt novietošanas vietās.

Ar modeļa atjauninājumu 2019. gadā automobilim ir jauns, ievērojami lielāks radiatora režģis, kas – kopā ar saskaņotiem priekšējiem lukturiem – uzsver luksusa klases sedana platumu un klātbūtnes sajūtu.

Ražošanas periods: 2015 – mūsdienas
Dzinēji: 2,0–6,6 litri (183–448 kW, 249–610 ZS), 4, 6, 8 un 12 cilindri
Garums/platums/augstums: 5 098–5 260 mm/1 902 mm/1 467–1 479 mm

BMW 7. SĒRIJAS SEPTĪTĀ PAAUDZE.

(BMW G70)

Kopš 2022. gada BMW 7. sērija (G70) – kā jaunā luksusa klases seja – ir ieraudzījusi dienasgaismu, apvienojot eleganci ar izciliem braukšanas raksturlielumiem un izklaidi visām maņām.

Ārpusē visu uzmanību piesaista ikoniskā priekšdaļa un monolītā dizaina valoda. Izgaismotā elipsveida kontūra un divdaļīgie šaurie LED priekšējie lukturi jau no pirmā acumirkļa piešķir eleganci, un tie ir pieejami pēc pieprasījuma sevišķi cēlā versijā kā BMW kristāla priekšējie lukturi ar Iconic Glow un izgaismotiem Swarovski elementiem. Kombinācijā ar iespaidīgo apgaismojuma sagaidīšanas scenāriju “Lieliski ierašanās mirkļi” tas rada priekšstatu par izcilu un ekskluzīvu personību.

Salonā tādi kvalitatīvi materiāli kā Merino āda, kašmirs/vilna un Swarovski kristāli rada luksusa noskaņu. Apvienojumā ar mūsdienīgu tehnoloģiju, kas ergonomiski izstrādāta vadītājam, tiek panākta iespaidīga elegances, komforta un inovācijas mijiedarbība: piemēram, BMW mijiedarbības joslas daudzfunkciju vadības elements rada aizraujošu akcentu ar kristāla izskatu un apvieno vizuālās un taktilās vadības ierīces. Tas – kopā ar augstās izšķirtspējas 14,9 collu BMW izliekto displeju – rada unikālu multimediju kokpitu.

Tomēr jaunajā BMW i7 sērijā braukšanas pieredze nav paredzēta tikai vadītājam. Arī pasažieri bauda pilnīgu komfortu. Papildaprīkojuma 31,3 collu BMW teātra ekrāns rada lielformāta kinoteātra atmosfēru. Kopā ar papildaprīkojuma Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound sistēmas kristāldzidro skaņu un četrdimensiju audio tiek sniegta unikāla pieredze aizmugurē sēdošajiem, kas arī acīm un ausīm ļauj izbaudīt braucienu.

Šis luksusa klases sedans ir pieejams gan ar jaudīgām benzīna un dīzeļdzinēju versijām un efektīvu hibrīdpiedziņu, kā arī kopš 2022. gada kā pilnībā elektriskas darbības celmlauzis – BMW i7. Pateicoties 400 kW (544 ZS) jaudai un vairāk nekā 600 km pilnībā elektriskas darbības attālumam, varat baudīt maksimāli dinamisku un pielāgojami ilgtspējīgu mobilitāti bez izmešiem. Hansa Cimmera [Hans Zimmer] speciāli sakomponētās BMW IconicSounds Electric pavada katru braukšanas režīmu ar īpašu skaņas ainavu, lai padarītu braukšanas pieredzi vēl aptverošāku un iespaidīgāku.

Ražošanas periods: kopš 2022. gada

Dzinēji: 3,0–4,4 litri (200–400 kW, 272–544 ZS), 6 un 8 cilindri

Garums/platums/augstums: 5 391 mm/1 950 mm/1 544 mm

BMW lietotie automobiļi uz BMW pārstāvniecības fona

BMW ONLINE STORE.

BMW 7. sērijas Sedan (G70), sānskats ar atvērtām aizmugurējām durvīm

BMW 7. SĒRIJAS SEDAN.

Degvielas patēriņš un CO2 izmeši.

  • BMW 7. sērijas Sedan*:
    Degvielas patēriņš l/100 km (kombinētajā ciklā): 6,8–1,0
    CO2 izmeši g/km (kombinētie): 178–22
    Elektroenerģijas patēriņš kWh/100 km (kombinētajā ciklā): 21,9–19,7
    Elektriskas darbības attālums km: 83–85

    BMW i7 Sedan:
    Elektroenerģijas patēriņš kWh/100 km (kombinētajā ciklā): 19,6–18,4
    Elektriskas darbības attālums km: 590–625

    * Norādītas plānotās vērtības
    Oficiālie rādītāji attiecībā uz degvielas patēriņu, CO2 izmešiem, elektroenerģijas patēriņu un elektriskās darbības attālumu noteikti atbilstoši mērīšanas procedūrai, kas paredzēta regulā (EK) 715/2007 tajā versijā, kāda bija spēkā tipveida apstiprināšanas brīdī. WLTP rādītājos, kas attiecas uz darbības attālumu, tiek ņemts vērā jebkāds papildaprīkojums. Automobiļiem, kuru tips apstiprināts no 01.01.2021., oficiālās specifikācijas pastāv tikai saskaņā ar WLTP. Vairāk informācijas par NEDC un WLTP mērīšanas paņēmieniem var atrast www.bmw.de/wltp