INTRO
APRITES EKONOMIKA VAR IETAUPĪT RESURSUS.
Resursu ietaupīšana ir viens no mūsu galvenajiem mērķiem. Gluži tāpat kā izejmateriālu izmantošana ar apdomu un tik bieži un ilgi, cik vien iespējams. Mūsu mērķis ir aprites ekonomika. Cienot pasauli un labas idejas attiecībā uz ilgtspēju.
Aprites pieeja.
Jaunos BMW Group automobiļos tiek iekļauts vidēji 60 kg pārstrādātās plastmasas – tas veido vismaz 20 %.
Atkritumu pārstrāde.
BMW Group pārstrādāja 99 % atkritumu, kas 2022. gadā radīti, saražojot 2,3 miljonus automobiļu – 93,4 % materiālu ziņā un 5,8 %, veicot termisko pārstrādi.
Pārstrādes attiecība.
30 % mūsu jauno automobiļu satur otrreizējos materiālus, proti, pārstrādātus un atkārtoti izmantotus materiālus.
APRITES EKONOMIKA.
ATKLĀJIET APRITĪBAS SPĒKU.
BMW Group ir svarīgi tas, kā apejamies ar resursiem. Šajā procesā vēlamies turpināt izmantot izejmateriālus saskaņā ar četrām mūsu apritības ekonomikas pamatnostādnēm:
BMW i VISION CIRCULAR.
RE:THINK (PĀRDOMĀT), RE:DUCE (SAMAZINĀT), RE:USE (IZMANTOT ATKĀRTOTI) un RE:CYCLE (PĀRSTRĀDĀT). BMW i Vision Circular ir iecerēts pilnīgā saskaņā ar mūsu aprites ekonomikas pamatnostādnēm. Tādējādi kompaktais, pilnībā elektriskā redzējuma automobilis, orientēts uz ilgtspēju un luksusu, piedāvā fascinējošu ieskatu nākotnē.
ILGTSPĒJĪGAS AUTOMOBIĻU KRĀSAS, KAS IZGATAVOTAS NO BIOMASAS.
BMW Group Eiropas rūpnīcu krāsotavās izmanto matētas krāsas apdares, ko neražo no jēlnaftas, bet no atjaunojamiem izejmateriāliem, piemēram, bioloģiskajiem atkritumiem. Savukārt BMW Group rūpnīcas Roslinā un Leipcigā izmanto ilgtspējīgi ražotu pretkorozijas pārklājumu. Laika posmā no 2022. līdz 2030. gadam CO2 samazinājums TÜV apstiprinātā procesā veido vairāk nekā 15 000 tonnu.
AKUMULATORA KALPOŠANAS CIKLS
AKUMULATORA ELEMENTA KALPOŠANAS POSMI.
Izstrāde.
Elementu ražošanas kompetences centrā Minhenē BMW Group veic perfektā litija jonu akumulatora elementa ķīmiskā sastāva izpēti. Tas paredz komponentu – katoda, anoda, separatora un elektrolīta – pakļaušanu sarežģītam izstrādes procesam.
Izmantošana automobilī.
Mūsdienu elektroautomobiļu elektriskas darbības attālums ar vienu uzlādi jau pārsniedz 600 km, un šim attālumam ir tendence palielināties. Pieredze liecina par to, ka elektroautomobiļi spēj sasniegt tādu pašu nobraukumu kā to tradicionālie līdzinieki bez nepieciešamības mainīt augstsprieguma akumulatoru.
Otrā dzīve.
Pēc tam, kad litija jonu akumulators intensīvi izmantots automobilī, būtu iespējams turpināt to izmantot vēl daudzus gadus, piemēram, kā stacionāru krātuvi akumulatoru parkos, pirms tiek veikts tā pārstrādes process.
Otrreizējā pārstrāde.
Akumulatora šūnas izejmateriālus var apstrādāt. BMW Group šūnu ražošanas kompetences centrā notiek sekundāro materiālu pārstrādes izstrāde, lai veiktu nākamās paaudzes akumulatora šūnu sekundāro izejmateriālu pārstrādi. Šādi akumulatora dzīvescikls var noslēgties un sākties no jauna.
Bieži uzdoti jautājumi