BMW M sērija, BMW M automobiļi, braucot sacīkšu trasē

BMW M SĒRIJAS VĒSTURES PĀRSKATS.

Autosporta degsme, ekskluzivitāte un perfekcija – pievienojieties mums gandrīz 50 gadu ilgā ceļojumā pa BMW M automobiļu vēsturi! Iepazīstināsim jūs ar automobiļiem, sākot no leģendārajiem BMW M1 un M3 un beidzot ar pašreizējo BMW M8. Atklājiet izcilu sniegumu un iespēju personalizēt modeļus ar BMW Individual un BMW M Performance Parts.

Lasīt vairāk

BMW M SĒRIJAS VĒSTURES PĀRSKATS.

BMW M1 (E26).

BMW M sērija, BMW M1, E26, trīs ceturtdaļu priekšpuses skats, stāvošs automobilis

Septiņdesmito gadu beigās toreizējā BMW Motorsport GmbH pirmais izstrādātais automobilis ar savu pārlaicīgo ķīļa formu tiek sagaidīts entuziastiski. To izstrādāja leģendārais dizainers Džordžio Džudžaro [Giorgio Giugiaro], un tā formas pamatā ir BMW Turbo, ilggadējā dizainera Pola Braka [Paul Bracq] 1972. gada ideju rezultāts. Šaurie elipsveida režģi, nolokāmie priekšējie lukturi un skaidrās līnijas apvieno estētiku un dinamiku. Arī sniegums ir leģendārs: Līdz 1983. gadam tas ir ātrākais sērijveidā ražotais automobilis Vācijā. Šis augstākā līmeņa sporta automobilis ar dzinēju vidū sasniedz maksimālo ātrumu, kas krietni pārsniedz 260 km/h, iedibinot M automobiļu tradīciju. 

No 1979. gada līdz 1981. gadam tiek izgatavoti tikai 460 automobiļi – ar rokām. Ikviens, kuram palaimējies vadīt BMW M1, runā par tā izcilo braukšanas stilu, pielāgojamo dinamiku līkumos un ātrdarbīgo 3,5 litru dzinēju.

Ražošanas periods: 1978.–1981. g. 

Dzinēji: 3,5 litri (204 kW, 277 ZS)[1], 6 cilindri

Garums/platums/augstums: 4 359 mm / 1 824 mm / 1 138 mm

BMW 1 M COUPÉ (E82).

BMW M sērija, BMW 1. sērijas M Coupé, E82, trīs ceturtdaļu priekšpuses skats, braucienā pa ielu


Kaut arī BMW 1. sērija kopš 2004. gada ir iepriecinājusi vadītājus, kuri novērtē sportiskumu un izcilu vadāmību kompakto automobiļu segmentā, BMW 1 M Coupé ir pieejams tikai kopš 2011. gada. Divi turbokompresori pastiprina vienrindas sešcilindru benzīna dzinēja jaudu līdz 340 ZS (250 kW). Apvienojumā ar īsu garenbāzi un platāku šķērsbāzi nekā parastajam BMW 1 tiek nodrošināta braukšanas pieredze ar neparastu dinamiku. Līdz 2012. gadam tika uzbūvēts vairāk nekā 6 300 automobiļu. Pēc trīs gadiem sērijai pievienojas BMW M2, turpinot kompaktā automobiļa un sporta automobiļa īpašību sapludināšanas koncepciju.

Ražošanas periods: 2011.–2012. g.

Dzinēji: 3,0 litri (250 kW, 277 ZS)[1], 6 cilindri

Garums/platums/augstums: 4 380 mm / 1 803 mm / 1 420 mm

BMW M2 (F87, G87).

BMW M sērija, BMW M2, G87, priekšpuses skats, braucienā uz ielas

Kopš 2015. gada BMW M2 bijis BMW 1 M Coupé pēctecis un turpinājis dinamisko, jaudīgo kompakto automobiļu sēriju, kas iedibināta ar BMW 2002 Turbo un BMW M3 (E30).


Par to liecina automobiļa izteiksmīgā, pārliecinošā virsbūve ar platajiem izliektajiem spārniem un lielajiem gaisa savācējiem priekšējā spoilerī. Sešcilindru Turbo benzīna dzinējam ir iespaidīgs griezes moments un jauda, kas tiek novadīta uz ceļu, izmantojot papildaprīkojuma dubultā sajūga pārnesumkārbu. BMW M2 Competition ar papildu 30 kW (40 ZS) jaudu pārņēma stafeti 2018. gadā, un to pārspēj tikai BMW M2 CS (Club Sport). Tā izlaidums bija tikai 2 200 automobiļu, un dzinēja jauda – 331 kW (450 ZS). Ikvienā versijā M šasija nodrošina tīru, skaidru vadāmību, precīzu regulēšanu un braukšanas prieku.


Otrās paaudzes BMW M2 parādīsies 2022. gadā – BMW M GmbH piecdesmitajā jubilejas gadā –, un tā unikālais M raksturs demonstrē veltījumu tīrai autosporta sajūtai. Ar jaunu izteiksmīgu virsbūvi ar klasisku trīs bloku konstrukciju, kompaktām proporcijām un pašpārliecinātu stāju tas sola patiesu braukšanas baudījumu ar maksimālu vadāmību. Ideāli saskaņotie BMW M šasijas komponenti un jaudīgais BMW M TwinPower Turbo sešcilindru benzīna dzinējs nodrošina paātrinājumu no 0 līdz 100 km/h no 4,1  sekundes un maksimālo ātrumu 250 km/h, pateicoties iespaidīgajiem jaudas rādītājiem 338 kW (460 ZS).


BMW M2 ražošanas periods: 2015. līdz mūsdienām, M2 Competition: 2018.–2020. g., M2 CS: 2020


Dzinēji: 3,0 litri (338 kW, 460 ZS)[1], 6 cilindri


Garums/platums/augstums: 4 580 mm / 1 887 mm / 1 403 mm

BMW M3 (E30/2S, E30/2SC, E36/2S, E36/2CS, E36/4S, E46/2S, E46/2CS, E90/92/93, F80, G80, G80 CS).

BMW M sērija, BMW M3 CS, G80, trīs ceturtdaļu priekšpuses skats, braucienā uz ielas

Sākotnēji BMW M3 (E30/2S, E30/2SC) ir paredzēta kā sacīkšu automobiļa satiksmes versija. Taču interese bija tik liela, ka tiek pārdots vairāk nekā 5 000 A grupas apstiprinājumam nepieciešamo automobiļu. Virsbūvē uzreiz redzama ārkārtīga dinamika; sākot ar platajiem spārniem un ikoniskajiem aizmugurējiem spārniem un beidzot ar no jauna izstrādāto aizmugurējo statni. Salonā iekļauts viss, kas sacīkstēs pierādījis savu vērtību: bremžu diski ar iekšēju ventilāciju, sporta pārnesumkārba ar zemāku pirmo pārnesumu, 2,3 litru četrcilindru benzīna dzinējs ar 200 ZS (143 kW).

Kamēr sacīkšu versija gūst vienu uzvaru pēc otras, BMW M3 pārsniedz visas gaidas attiecībā uz pārdošanu: pārdots vairāk nekā 18 000 automobiļu, ieskaitot Cabrio versiju. Tāpat pārstrādātā 220 ZS (154 kW) Evolution versija un BMW M3 Sport Evolution ar 2,5 litru tilpumu un 238 ZS (166 kW).

1992. gadā piedzīvojam, ka BMW M3 (E36) otrā paaudze turpina veiksmes stāstu. Automobilis ir acīmredzami pieaugušāks. Salīdzinājumā ar standarta modeli veiktas tikai nelielas vizuālas pārmaiņas, piemēram, aerodinamiski uzlaboti M ārējie atpakaļskata spoguļi. Taču zem dzinēja pārsega izmaiņas ir radikālas: vienrindas sešcilindru benzīna dzinējs ar 286 ZS (210 kW) un variablām kloķvārpstām augšpusē (VANOS sistēma) nodrošina elpu aizraujošu paātrinājumu. No 1995. gada modeli modernizē ne tikai par 200 kubikcentimetriem lielāks tilpums, bet arī 321 ZS (236 kW) jauda. 

Gadsimtu mijā tiek laista klajā BMW M3 (E46) trešā versija, kam pēc gada seko BMW M3 Cabrio. Šie automobiļi turpina BMW M3 pamata koncepciju, apvienojot pēc iespējas mazāku svaru ar pēc iespējas lielāku braukšanas dinamiku. M gēni ir klātesoši ar 343 ZS (252 kW) braukšanas pieredzi. Coupé un Cabrio virsbūve atšķiras no standarta modeļa ar savu platāko izliekumu, režģiem uz priekšējiem spārniem un Powerdome uz pārsega. 

BMW M3 modeļos, kas uzbūvēti no 2007. gada līdz 2013. gadam, tagad ir iestrādātas dažas jaunas iespējas. Gluži kā standarta modeļu gadījumā iespējams izvēlēties no trim virsbūvēm: Sedan (E90), Coupé (E92) un Cabrio (E93). Pirmo reizi BMW M3 ir V8 dzinējs. Četru litru motors rada 420 ZS (309 kW) jaudu un darbojas ar līdz 8 300 apgriezieniem minūtē – kas ir lielākais ātrums, kāds jebkad bijis BMW sērijveida dzinējā! Ar papildaprīkojuma M Driver’s pakotni automobilis sasniedz maksimālo 280 km/h ātrumu. 

No 2014. gada BMW M3 (F80) piektā paaudze atkal paļaujas uz vienrindas sešcilindru benzīna dzinēju, kas pirmo reizi BMW M3 automobilī ir aprīkots ar turbokompresoriem. Dzinējs rada maksimālo griezes momentu, proti, 1 850 apgriezienus minūtē, padarot iespējamu strauju paātrinājumu neatkarīgi no apstākļiem. 432 ZS (317 kW) BMW M3 Sedan ir vienīgais pieejamais virsbūves variants – saistītie Coupé un Cabrio modeļi tagad tiek dēvēti par BMW M4. Spārnu paplašinājumi, M ārējie atpakaļskata spoguļi un tumšais M oglekļa jumts ārpasaulei demonstrē, ka šim automobilim ir izcila vadāmība un braukšanas dinamika. 2016. gadā piedzīvojam BMW M3 Competition ar dzinēju, kas rada 450 ZS (331 kW) un izmanto adaptīvo M šasiju standartaprīkojumā. 

2018. gadā BMW M3 CS tiek ražots tikai trīs mēnešus – ar dzinēju, kas nodrošina papildu 10 ZS, bet kopumā 460 ZS (338 kW).

BMW M3 (G80) bijis pieejams kopš 2021. gada ar izskatu, kas radikāli atšķiras no standarta Sedan, pateicoties savam lielajam, augstu novietotajam elipsveida režģim. Tas turpina koncepciju, apvienojot sportiskumu, dinamiku un ikdienas praktiskumu, kāds piemīt iepriekšējam BMW M3, – sporta Sedan ir aprīkots ar manuālu sešpakāpju pārnesumkārbu un 480 ZS (353 kW) dzinēju. BMW M3 Competition pieejams komplektācijā, kas piedāvā 510 ZS (375 kW). Astoņpakāpju M Steptronic pārnesumkārba ar Drivelogic ļauj strauji pārslēgt pārnesumus, nodrošinot maksimālu braukšanas dinamiku, apvienojumā ar precīzi pielāgotu M šasiju.

BMW M3 Competition Touring (G81) tiek laists klajā 2022. gadā. Pirmais BMW M3 ar salonautomobiļa virsbūvi un M xDrive apvieno BMW M3 izcilo sniegumu ar salonautomobiļa pielāgojamību un funkcionalitāti.

BMW M3 Competition Touring – ko darbina jaudīgs M TwinPower Turbo vienrindas sešcilindru benzīna dzinējs, kas rada 375 kW (510 ZS), un Drivelogic astoņpakāpju M Steptronic pārnesumkārba – raksturo izcila vadāmība un ātra pārnesumu pārslēgšana. Virsbūve ar savu plato stāju un platāko šķērsbāzi rada spēcīgu iespaidu, ko akcentē lielais elipsveida režģis.

Jaunākajam M3 sērijas papildinājumam jau atkal piemīt sporta automobiļa īpašības, kas mijas ar individuālu un izteiksmīgu garu.

Jaunā –2023. gada – BMW M3 CS (G80) versija atstāj iespaidu ar izcilu braukšanas dinamiku, M xDrive pilnpiedziņu un astoņpakāpju M Steptronic sporta pārnesumkārbu ar Drivelogic. Ar oglekļa šķiedru stiprinātā plastmasa (CFRP) un pārdomāta, viegla konstrukcija samazina svaru par apmēram 20 kg salīdzinājumā ar BMW M3 Competition ar M xDrive. Apvienojumā ar 405 kW (550 ZS) jaudu BMW M3 CS demonstrē nepārspējamas sacīkšu automobiļa īpašības. BMW Laserlight ar dzeltenām ikonām un CS raksturīgajiem virsbūves un salona dizaina elementiem arī vizuāli akcentē šīs speciālās versijas modeļa sportiskumu.

BMW M3 ražošanas periods: 1986–mūsdienas

Dzinēji: 2,3–4,0 litri (143–405 kW, 200–550 ZS), 4, 6 un 8 cilindri

Garums/platums/augstums: 4346–4794 mm / 1680–1903 mm / 1370–1434 mm

BMW M4 (F82, F83, G82, G83).

BMW M sērija, BMW M4, G82, trīs ceturtdaļu sānskats, stāvošs automobilis

BMW 4. sērija aizstāj 3. sērijas Coupé un pārstāv nepārprotamu izrāvienu. Acīmredzami konstruēts pilnīgi no jauna: šis automobilis ievērojami atšķiras no BMW 3. sērijas ar padziļinātu pasažieru nodalījumu, garāku pārsegu un īsāku pārkari – kas kopā rada izteiksmīgāku, spēcīgāku izskatu. Tas attiecas uz BMW M4 Coupé un M4 Coupé Competition (2016.–2020. g.) nodrošinot 331 kW (450 ZS), kā arī 2017. un 2018. gada M4 Coupé CS ar 338 kW (460 ZS). Tikmēr M4 ir pieejams kā GTS Coupé (2017.–2018. g.), ko darbina 368 kW (500 ZS). M4 Cabrio un M4 Competition Cabrio ir kā malks svaiga gaisa. Visiem automobiļiem ir 3,0 litru sešcilindru benzīna dzinējs Twin Scroll turbokompresoru.

Ievērojami lielākie un platākie otrās paaudzes automobiļi rada vizuālus akcentus ar dubulto elipsveida režģi, kas novietots augstu un sasvērts uz priekšu. BMW M4 automobilī ar manuālo pārnesumkārbu trīs litru sešcilindru M TwinPower Turbo dzinējs rada 353 kW (480 ZS) jaudu. BMW M4 Competition ir BMW astoņpakāpju M Steptronic ar Drivelogic un 375 kW (510 ZS).

BMW M4 ražošanas periods: 2014–mūsdienas

Dzinēji: 3,0 litri (317–375 kW, 431–510 ZS)[1], 6 cilindri

Garums/platums/augstums: 4 671–4 794 mm / 1 870–1 887 mm / 1 383–1395 mm

BMW M5 (E28S, E34S, E34/5S, E39S, E60, E61, F10, F90).

BMW M sērija, BMW M5, F90, trīs ceturtdaļu priekšpuses skats, braucienā uz ielas

Vizuāli pirmais BMW M5 (E28S) automobilis 1985. gadā teju neatšķiras no standarta Sedan modeļa. Taču ar rokām ražotajiem automobiļiem ir atjaunināts BMW M1 dzinējs, un tāpēc tie var sasniegt ātrumu, kas pārsniedz 250 km/h. Saražojot vairāk nekā 2 200 automobiļus, tika likti pamati labākajai veiksmīgāko sporta Sedan automobiļu versijai.

1988. gadā jaunajā BMW 5. sērijā iekļauts jaunais M5 (E34S). Sākotnēji tā jauda bija 232 kW (315 ZS), bet 1992. gadā tika pārstrādāti dzinēji. Tagad tie rada 250 kW (340 ZS) ar 3,8 litru tilpumu, un ierobežotā laidienā, proti, mazākā par 900 vienībām, tas pieejams arī kā M5 Touring. Pateicoties nevainojamajai braukšanas pieredzei un ārkārtīgi precīzajai stūrēšanai, šis M5 pārliecinoši un prasmīgi tiek galā ar jebkuru situāciju. 

No 1998. gada līdz 2003. gadam BMW M5 (E39S) iekaro šoseju ar astoņcilindru dzinēju ar 5 litru tilpumu un 294 kW (400 ZS). Tobrīd tas ir ideālais sporta Sedan paraugs – ideāls lietojumam ikdienā, taču, pateicoties sniegumam un dinamikai, līdzvērtīgs teju jebkuram sporta automobilim.

Modeļa pēctecis (E60) parādās prezentācijās 2005. gadā, kam seko Touring versija (E61) 2007. gadā, kas arī ir pēdējais M5 ar šādu virsbūves formu. Pateicoties desmitcilindru dzinējam; tā 373 kW (507 ZS) ZS paātrina automobili līdz 305 km/h ar papildaprīkojuma M Driver pakotni. 

2011. gadā BMW M GmbH pirmo reizi aprīko M5 (F10) ar Twin turbo dzinēju. Dzinējs rada 412 kW (560 ZS), un tobrīd tas ir jaudīgākais modelis BMW klāstā. Pēc diviem gadiem kļūst pieejams pirmais M5 Competition modelis ar nelielu snieguma palielinājumu līdz 575 ZS 423 kW (575 ZS), un 2014. gadā no jauna tiek pārstrādāts astoņcilindru “30 years of M5” speciālais laidiens, nodrošinot 441 kW (600 ZS). Maksimālās griezes momenta vērtības no 1 500 līdz 5 750 apgriezieniem minūtē ir neparastas – lai paātrinājuma spēja būtu pieejama neatkarīgi no apstākļiem.

Pašreizējais BMW M5 (F90) saglabājis ražošanas līnijai atbilstošās īpašības kopš 2017. gada un apvieno raksturīgo M sportiskumu ar BMW M5 Sedan sportiskumu un eleganci. Atpazīstamais iepriekšējā M5 dzinējs un jaunā M xDrive pilnpiedziņa, kā arī astoņpakāpju M Steptronic pārnesumkārba nozīmē spēcīgu paātrinājumu un izcilu braukšanas dinamiku, kas ir šo BMW M GmbH automobili raksturojošas iezīmes. To pārspēj tikai 2018. gadā ar BMW M5 Competition, kas nodrošina par 18 kW (25 ZS) vairāk, izvedot ielās 460 kW (625 ZS). Aprobežojoties ar ražošanu tikai viena gada garumā, BMW M5 CS (Competition Sport) uzņem paātrinājumu no 0 līdz 100 km/h 3,0 sekundēs ar 467 kW (635 ZS). Oglekļa detaļas samazina ārkārtīgi sportiskā Sedan svaru, ko pēc pieprasījuma, var vadīt elektroniski, sasniedzot ātrumu 305 km/h.

BMW M5 ražošanas periods: 1985.–1995. g., 1998.–2003. g., 2005.–mūsdienas

Dzinēji: 3,5–5,0 litri (210–460 kW, 286–625 ZS)[1], 6, 8 un 10 cilindri

Garums/platums/augstums: 4620–4983 mm / 1700–1903 mm / 1400–1473 mm

BMW M6 (E63, E64, F06, F12, F13).

BMW M sērija, BMW M6, F13, trīs ceturtdaļu sānskats, braucienā uz ielas

M6 priekštecis – BMW M635CSi – ir gatavs turpināt ceļu no ražošanas līnijas 1984. gadā. Būdams aprīkots ar pārstrādātu BMW M1 dzinēju un 2210 kW (286 ZS) jaudu – Pola Braka [Paul Bracq] radītais Coupé ir ātrākais tolaik pieejamais sporta automobilis.

2005. gadā, noslēdzoties BMW 8 (E31) ražošanai, BMW atkal tirgū piedāvā luksusa klases Coupé. Automobilim, kura dizains tiek izstrādāts Krisa Bengla [Chris Bangle] vadībā, ir M Coupé raksturīgās iezīmes: izcili jaudīgs desmitcilindru dzinējs ar 373 kW (507 ZS), ar raksturīgu un pārliecinošu dizainu un adaptīvo šasiju, kas ne tikai garantē komfortu, bet arī precizitāti un braukšanas dinamiku. Tas attiecas uz abām automobiļa versijām – gan ar standarta, gan ar nolaižamu jumtu.

Ar tā pēcteci iepazīstina 2012. gadā. Dzinējam tagad ir par diviem cilindriem mazāk, toties jaudas ir ievērojami vairāk. Twin-turbo V8 benzīna dzinējs rada 412 kW (560 ZS) jaudu vai M6 Competition modelī – 423 kW (575 ZS). Competition Coupé dzinējs tiek pārstrādāts 2015. gada vidū, attiecīgi uz šosejas nonāk 441 kW (600 ZS) jauda, ko nodrošina septiņpakāpju dubultā sajūga pārnesumkārba. Ar papildaprīkojuma M Driver pakotni BMW M6 sasniedz ātrumu 305 km/h. Sniegums tiek atspoguļots Coupé, Cabrio un kopš 2013. gada arī Gran Coupé modeļos. 

BMW M6 ražošanas periods: 2005–2018

Dzinēji: 4,4–5,0 litri (373–441 kW, 507–600 ZS)[1], 8 un 10 cilindri

Garums/platums/augstums: 4 871–4 898 mm / 1 855–1 899 mm / 1 372–1 377 mm

BMW M8 COMPETITION (F91, F92, F93).

BMW M sērija, BMW M8, F92, trīs ceturtdaļu aizmugures skats, stāvošs automobilis ar modeli

M8 Coupé varēja būt apritē jau gandrīz 30 gadus. Divdesmitā gadsimta deviņdesmito gadu sākumā BMW inženieri izstrādāja tādu BMW M8 prototipu ar V12 dzinēju, kura pamatā ir E31 Coupé. Taču pirmie pilnasinīgie BMW M8 Competition Coupé (F92), Cabrio (F91) un Gran Coupé (F93) modeļi tika prezentēti tikai 2019. gadā. Ar diviem paralēli novietotiem turbokompresoriem astoņcilindru dzinējs lepojas ar 625 ZS (460 kW) jaudu, kas ar papildaprīkojuma M Driver pakotni nodrošina par 300 km/h lielāku ātrumu. 

Pat tad, ja automobilis ir novietots stāvēšanai, ir skaidri redzams, ka BMW M8 ir ideāls sportiskuma un luksusa apvienojums. Radikālās līnijas ir dinamiskas un tomēr ārkārtīgi elegantas. Tādas detaļas kā melnais mirdzošais radiatora režģis un mirdzošie melnie spoguļu korpusi akcentē automobiļa sportisko raksturu: To uzsver arī standarta aprīkojuma oglekļa jumts. Turklāt adaptīvā M šasija pielāgojas esošajiem braukšanas apstākļiem un sadarbojas ar BMW M xDrive, nodrošinot nepārspējamu braukšanas dinamiku. Neatkarīgi no tā, vai tas ir Coupé, Cabrio vai četrdurvju Gran Coupé, šie automobiļi pauž pārākumu visos aspektos.

BMW M8 Competition ražošanas periods: 2019–mūsdienas

Dzinēji: 4,4 litri (460 kW, 625 ZS)[1], 8 cilindri

Garums/platums/augstums: 4867–5098 mm / 1907–1943 mm / 1353–1420 mm

BMW X3 M COMPETITION (F97).

BMW M sērija, BMW X3 M, F97, trīs ceturtdaļu priekšpuses skats, braucošs automobilis

BMW X3 M versija pirmo reizi kļūst pieejama 2019. gadā. Ar augsto veiktspēju, ārkārtīgi jaudīgo BMW M TwinPower Turbo sešcilindru twin-turbo benzīna dzinēju automobilis uzņem paātrinājumu no 0 līdz 100 km/h tikai 4 sekundēs. Pilnpiedziņas M xDrive ar aktīvo M diferenciāli nodrošina, ka pilna 353 kW (480 ZS) jauda ir pieejama katru reizi – fascinējoša X un M gēnu kombinācija. Tas pats attiecas uz BMW X3 M Competition modeli ar 375 kW (510 ZS).

BMW X3 M demonstrē jaudu arī no ārpuses. Horizontālās plecu līnijas savieno pašpārliecināto priekšdaļu ar satriecošo aizmuguri. Mirdzošais melnais elipsveida režģis un M režģa elementi sānos ar trīsdimensiju struktūru ārēji norāda uz kvalitatīvo tehnoloģiju, kāda sagaida automobiļa iekšpusē: piemēram, M sporta sēdekļi, kas piedāvā izcilu sānu balstu, vai M salona oglekļa apdare. Tāpēc automobilis vienmēr ir gatavs izrādīties uz jebkāda seguma.

BMW X3 M ražošanas periods: 2019–mūsdienas

Dzinēji: 3,0 litri (353–375 kW, 480–510 ZS)[1], 6 cilindri

Garums/platums/augstums: 4716 mm / 1897 mm / 1669 mm

BMW X4 M (F98).

BMW M sērija, BMW X4 M, F98, sānskats, stāvošs automobilis

M modelis tiek laists klajā 2019. gadā kopā ar BMW X4 otro paaudzi. Pamata modeļa sportiskā elegance tiek demonstrēta vēl skaidrāk un precīzāk: papildaprīkojuma M Carbon virsbūves pakotnes ekskluzīvie dizaina elementi (kas pēc modeļa pārstrādāšanas vairs nav pieejami kā pakotne, bet kā atsevišķi oglekļa šķiedras komponenti), sākot ar gaisa savācējiem buferī un beidzot ar spoguļu korpusiem, uzsver šī SUV/Coupé Crossover sportisko raksturu. Automobiļa tehniskās specifikācijas un dzinēji ir tādi paši kā BMW X3 M: BMW X4 M lepojas ar 480 ZS (353 kW), bet X4 M Competition – ar 510 ZS (375 kW), un pēc modeļu pārstrādes tiem ir milzīga griezes momenta vērtība – 650 Nm. Pateicoties papildaprīkojuma M Driver’s pakotnei, automobiļu maksimālais ātrums ir attiecīgi 280 un 285 km/h. BMW X4 M apvieno izcilu sniegumu un ekskluzivitāti ar ekspresīvu temperamentu.

BMW X4 M ražošanas periods: 2019–mūsdienas

Dzinēji: 3,0 litri (353–375 kW, 480–510 ZS), 6 cilindri

Garums/platums/augstums: 4754 mm / 1927 mm / 1620 mm

BMW X5 M (E70, F85, F95).

BMW M sērija, BMW X5 M, F95, trīs ceturtdaļu aizmugures skats, stāvošs automobilis

BMW M GmbH savu pirmo sportiskā SUV otro paaudzi pārstrādāja 2009. gadā, radot pirmo BMW X5 M (E70). Viens no visbiežāk izmantotajiem M dzinējiem, ko darbina divi turbokompresori, ir 4,4 litru V8 benzīna dzinējs, un tas ģenerē 408 kW (555 ZS) jaudu. Kopā ar X6 M šī ir pirmā reize, kad BMW ir pilnpiedziņas xDrive – protams, M versijā. Automobilim ir askētisks izskats un klasiska M braukšanas dinamika.

To turpina modeļa pēctecis (F85) un 4,4 litru twin-turbo dzinējs ar jauno astoņpakāpju M pārnesumkārbu, kam pateicoties uz šosejas nonāk 423 kW (575 ZS). Šeit trešās paaudzes BMW X5 uzlabotā aerodinamika paveic pārējo, ko uzlabo tādi M raksturīgie elementi kā gaisa savācēji.

Nākamā BMW X5 M (F95) paaudze meistarīgi apvieno M un X gēnus snieguma un braukšanas dinamikas ziņā ar luksusa salonu un komfortu. Twin Turbo astoņcilindru benzīna dzinējs rada 441 kW (600 ZS) ar BMW X5 M un 460 kW (625 ZS) – ar BMW X5 M Competition. Ar papildaprīkojuma M Driver’s pakotni SUV sasniedz maksimālo ātrumu 290 km/h. 

BMW X5 M ražošanas periods: 2009.–2013.g., 2015.–mūsdienas

Dzinēji: 4,4 litri (408–460 kW, 555–625 ZS)[1], 8 cilindri

Garums/platums/augstums: 4854–4,948 mm / 1933–2015 mm / 1739–1762 mm

BMW X6 M (E71, F86, F96).

BMW M sērija, BMW X6 M, F96, trīs ceturtdaļu sānskats, stāvošs automobilis

2008. gadā BMW X6 (E71) piesaista uzmanību ar BMW pirmo Coupé/SAV Crossover. Gadu vēlāk M modeļa BMW X6 M šķiet pievilcīgs tiem, kuri vēlas iegūt labāko no abām pasaulēm: SAV un sporta automobilis; neierobežots pārākums un izcila braukšanas dinamika. M xDrive un 4,4 litru M Twin Turbo astoņcilindru benzīna dzinējs 408 kW (555 ZS) nodrošina SAV ar nepieredzētu veiklību – neatkarīgi no ceļa seguma.

2015. gada otrās paaudzes X6 M (F86) ir gatavs doties ceļā – ar jau pazīstamo M5 un X5 M 4,4 litru twin-turbo dzinēju, kas lepojas ar 423 kW (575 ZS). Ar papildaprīkojuma M Driver pakotni automobilis apvieno Coupé līdzīgo profilu ar lieliem gaisa savācējiem un sasniedz 280 km/h.

2019. gadā piedzīvojam izmaiņas X6 M Competition (F96) modelos. Attiecīgi uz šosejas nonāk iespaidīga 460 kW (625 ZS) jauda, ko nodrošina M xDrive ar aktīvo M diferenciāli, un tiek apvienotas aizmugurējās un priekšējās piedziņas priekšrocības. Ekskluzīvie M akcenti, piemēram, melnais priekšējais režģis vai M sānu gaisa savācēji ar iestrādātu M logotipu, vēl vairāk uzsver izteiksmīgo izskatu. BMW X6 M apvieno luksusu ar pārākumu un ārkārtīgu sportiskumu – neparasta kombinācija!

BMW X6 M ražošanas periods: 2009–mūsdienas

Dzinēji: 4,4 litri (408–460 kW, 555–625 ZS)[1], 8 cilindri

Garums/platums/augstums: 4876–4948 mm / 1983–2019 mm / 1684–1695 mm

PIRMĀ PAAUDZE.

BMW M sērija, BMW XM, G09, priekšpuses skats, braucienā uz ielas

(BMW G09)

Ar mūsdienīgu hibrīdtehnoloģiju aprīkotais BMW XM  pārnes sportiskus 480 kW (653 ZS) uz ceļa, pateicoties no jauna izstrādātajam V8 dzinējam, un tā 83 km pilnībā elektriski darbinātas braukšanas attālums[2] ļauj braukt gandrīz klusi un neradot izmešus.


Arī vizuāli lielās un spēcīgās proporcijas demonstrē tā bezkompromisa individualitāti. Ar jauno, unikālo priekšdaļas dizainu BMW M zīmols vēl vairāk nostiprina savu vietu luksusa segmentā.

Rezultatīvā BMW M un BMW X elementu kombinācija kopā ar bezkompromisa luksusa standartu, lai radītu kaut ko pilnīgi jaunu, sistemātiski turpinās arī BMW XM salonā. Priekšdaļa demonstrē orientēšanos uz sniegumu. Un tipiskajā BMW M stilā uzmanības centrā ir vadītājs. Jaunā BMW izliektā displeja ekrāna grupa rada saikni starp tradicionālo orientāciju uz vadītāju un mūsdienīgu digitālo raksturu.


Uz vadītāju ārkārtīgi vērstā priekšējā daļa kontrastē ar mājīgo un luksusa telpas atmosfēru aizmugurē. Šeit ir vieta, kur pasažieri nonāk miera ostā ar slavenības cienīgu raksturu un ārkārtīgi kvalitatīviem materiāliem, iedvesmojošām virsmām un izteiksmīgām detaļām. Jumts ar trīsdimensiju prizmas struktūru rada vizuālu akcentu aizmugurē. Šis elements kopā ar fona apgaismojumu izteiksmīgi pauž progresīva luksusa un komforta mijiedarbību.

Ražošanas periods: no 2022.gada nogales

 

Dzinēji: 4,4 litri (230–430 kW, 313–585 ZS) 6 un 8 cilindru iekšdedzes dzinējs + elektromotors (145 kW, 197 ZS)[3][4][5], sistēmas jauda 350–550 kW (475–748 ZS) [1][3][4][5][6]

BMW i7 M70.

BMW M Series BMW i7 G70e

2022. gadā BMW ar BMW i7 prezentēja jauno luksusa klases seju. Tagad – gadu vēlāk – BMW i7 M70 ir punkts, kurā jaunā luksusa klase sastopas ar lielo M snieguma jaudu: pateicoties varenajiem 485 kW (659 ZS), spēcīgais motors paātrina automobili no 0 līdz 100 km/h tikai 3,7 sekundēs. Executive Drive Pro ar aktīvo stūres vadību un adaptīvo divasu gaisa balstiekārtu, kas iekļauta standartaprīkojumā, nodrošina jaunu braukšanas dinamikas pakāpi. Vienlaikus, pateicoties inovatīvajai BMW eDrive tehnoloģijai, izbaudāt priekšrocības, kādas sniedz gandrīz pilnīgi klusa braukšana bez izmešiem. Vieglā konstrukcija un aerodinamiskais dizains nodrošina maksimālu efektivitāti un pilnībā elektriskas darbības attālumu no 490 līdz 559 km[2], ļaujot ērti sasniegt katru galamērķi jūsu ikdienas maršrutā.

 

Ārpusē BMW i7 M70 snieguma īpašības iespaidīgi pauž virsbūve. Aprīkojuma iespējas mirdzošā Black krāsā kopā ar paplašināto M High-gloss Shadow Line apdari rada ekskluzīvus akcentus un kombinācijā ar aerodinamiski uzlaboto M aizmugurējo spoileru un M sporta bremzēm Black krāsā raida sportiska spēka signālus.

No priekšpuses izteiksmīgais elipsveida režģis mijiedarbojas ar IconicGlow izgaismotā elipsveida režģa displeju, lai paustu spēcīgu personību, un šis patiesi pievilcīgais efekts nav redzams tikai naktī. Unikālās iezīmes ekskluzivitātes un elegances ziņā nodrošina papildaprīkojumā pieejamais BMW Individual divtoņu krāsojums.

 

BMW i7 M70 virsbūves paustajam sportiskumam un elegancei vienlīdz atbilstošs ir arī salona dizaina luksuss un maksimāls komforts. Salons fascinē ar kvalitatīvajiem materiāliem, piemēram, kašmira vilna un Swarovski kristāli kopā ar inovatīvām tehnoloģijām, piemēram, BMW mijiedarbības joslu un BMW izliekto displeju. Aizmugurē 31,3 collu BMW teātra ekrāns pasažieriem ļauj doties vizuālā ceļojumā, kas piemērots kinomākslas cienītājiem un, ja to papildina papildaprīkojuma Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound sistēmas četrdimensiju skaņa, tas arī nosaka akustikas etalonu.

 

Ražošanas periods: no 2023. gada nogales

 

Motori: 2 elektriski dzinēji 485 kW (659 ZS)

 

garums/platums/augstums: 5391 mm/1950 mm/1544 mm

BMW M sērija, BMW automobiļi uz BMW pārstāvniecības fona

BMW ONLINE STORE.

BMW M sērija, BMW X5 M, F95, trīs ceturtdaļu aizmugures skats, stāvošs automobilis

BMW X5 M.

BMW M sērija, BMW X6 M, F96, trīs ceturtdaļu sānskats, stāvošs automobilis

BMW X6 M.

BMW M sērija, BMW M8 Cabrio, F91, trīs ceturtdaļu sānskats, stāvošs automobilis

BMW M8 CABRIO.

BMW M sērija, BMW X4 M, F98, sānskats, stāvošs automobilis

BMW X4 M.

BMW M sērija, BMW M8, F92, trīs ceturtdaļu aizmugures skats, stāvošs automobilis ar modeli

BMW M8 COUPÉ.

BMW i sērija, BMW i7, M70, G70e

BMW i7 M70.

BMW M sērija, BMW X3 M, F97, trīs ceturtdaļu priekšpuses skats, braucošs automobilis

BMW X3 M.

BMW M sērija, BMW M3 Competition Touring, G81, trīs ceturtdaļu priekšpuses skats, braucot pa ielu

BMW M3 COMPETITION TOURING.

BMW M sērija, BMW M8 Gran Coupé, F93, trīs ceturtdaļu sānskats,stāvošs automobilis

BMW M8 GRAN COUPÉ.

BMW M sērija, BMW M3 CS, G80, trīs ceturtdaļu priekšpuses skats, braucienā uz ielas

BMW M3 SEDAN.

Degvielas patēriņš un CO2 izmeši.


  • BMW M2 Coupé**:
    Degvielas patēriņš, kombinētajā ciklā WLTP l/100 km: 10,2–9,6
    CO2 izmeši, kombinētajā ciklā WLTP g/km: 231–218


    BMW M3:
    Degvielas patēriņš l/100 km (kombinētajā ciklā): 10,2–9,8
    CO2 izmeši g/km (kombinētie): 231–223

    BMW M3 CS:
    Degvielas patēriņš l/100 km (kombinētajā ciklā): 10,4–10,1
    CO2 izmeši g/km (kombinētajā ciklā): 234–229

    BMW M4:
    Degvielas patēriņš l/100 km (kombinētajā ciklā): 10,1–9,8
    CO2 izmeši g/km (kombinētie): 230–223

    BMW M5:
    Degvielas patēriņš l/100 km (kombinētajā ciklā): 11,3–11,1
    CO2 izmeši g/km (kombinētie): 259–253

    BMW M8 Coupé:
    Degvielas patēriņš l/100 km (kombinētajā ciklā): 11,4–11,0
    CO2 izmeši g/km (kombinētie): 260–251

    BMW M8 Cabrio:
    Degvielas patēriņš l/100 km (kombinētajā ciklā): 11,6–11,2
    CO2 izmeši g/km (kombinētie): 264–255

    BMW M8 Gran Coupé:
    Degvielas patēriņš l/100 km (kombinētajā ciklā): 11,6–11,2
    CO2 izmeši g/km (kombinētie): 264–156

    BMW X3 M:
    Degvielas patēriņš l/100 km (kombinētajā ciklā): 11,0–10,6
    CO2 izmeši g/km (kombinētie): 251–241

    BMW X4 M:
    Degvielas patēriņš l/100 km (kombinētajā ciklā): 10,9–10,5
    CO2 izmeši g/km (kombinētie): 248–238

    BMW X5 M:
    Degvielas patēriņš, kombinētajā ciklā WLTP l/100 km: 13,1–12,8
    CO2 izmeši, kombinētajā ciklā WLTP g/km: 296–288

    BMW X6 M:
    Degvielas patēriņš, kombinētajā ciklā WLTP l/100 km: 12,9–12,6
    CO2 izmeši, kombinētajā ciklā WLTP g/km: 293–284

    BMW XM*,**:
    Degvielas patēriņš l/100 km (kombinētajā ciklā): 1,6–1,5
    CO2 izmeši g/km (kombinētajā ciklā): 36–33
    Enerģijas patēriņš kombinētajā ciklā WLTP kWh/100 km: 30,1–28,9

    * Temperatūrā, kas zemāka par 0 grādiem pēc Celsija, pilnībā elektriski darbinātas braukšanas režīms šim hibrīdauto nebūs pieejams, līdz akumulators uzsils līdz darbam piemērotai temperatūrai – pēc dažiem ar automobili nobrauktiem kilometriem.

    ** Plānotie rādītāji.

    Oficiālie dati par degvielas patēriņu un CO2 izmešiem tika noteikti atbilstoši obligātajai mērīšanas procedūrai un atbilst regulai (ES) 715/2007 tajā versijā, kāda bija spēkā tipveida apstiprināšanas brīdī. Darbības attāluma gadījumā WLTP rādītājos ņemts vērā arī viss papildaprīkojums. To automobiļu gadījumā, kuru tips apstiprināts no 01.01.2021., oficiālās specifikācijas vairs nav norādītas arī saskaņā ar NEDC, bet tikai saskaņā ar WLTP. Vairāk informācijas par WLTP un NEDC mērīšanas procedūrām skatiet http://www.bmw.lv/lv/topics/fascination-bmw/efficient-dynamics/bmw-emissions.html.

    Plašāku informāciju par jauno pasažieru automobiļu degvielas patēriņu un nominālajām konkrētajām CO2 izmešu vērtībām skatīt degvielas patēriņa, CO2 izmešu un elektroenerģijas patēriņa vadlīnijās, kas bez maksas pieejamas visās tirdzniecības vietās no Deutsche AutomobilTreuhand GmbH (DAT), Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern- Scharnhausen un vietnē https://www.dat.de/co2/.

Degvielas patēriņš un CO2 izmeši.

BMW M2 Coupé:

Degvielas patēriņš, l/100 km (kombinētajā ciklā)[1][7]: 10,2–9,6

CO2 izmeši, g/km (kombinētajā ciklā)[1][7]: 231–218

 

BMW M3 Sedan:

Degvielas patēriņš, l/100 km (kombinētajā ciklā)[1][7]: 10,1–10,0

CO2 izmeši, g/km (kombinētajā ciklā)[1][7]: 231–227

 

BMW M3 Touring:

Degvielas patēriņš, l/100 km (kombinētajā ciklā)[1][7]: 10,4–10,1

CO2 izmeši, g/km (kombinētajā ciklā)[1][7]: 235–229
 

BMW M4 Coupé:

Degvielas patēriņš, l/100 km (kombinētajā ciklā)[1][7]: 10,1–9,8

CO2 izmeši, g/km (kombinētajā ciklā)[1][7]: 230–223

 

BMW M4 Convertible:

Degvielas patēriņš, l/100 km (kombinētajā ciklā)[1][7]: 10,2

CO2 izmeši, g/km (kombinētajā ciklā)[1][7]: 233–231

 

BMW M5:

Degvielas patēriņš, l/100 km (kombinētajā ciklā)[1][7]: -[3]

CO2 izmeši, g/km (kombinētajā ciklā)[1][7]: -[3]

 

BMW M8 Coupé:

Degvielas patēriņš, l/100 km (kombinētajā ciklā)[1][7]: 11,4–11,0

CO2 izmeši, g/km (kombinētajā ciklā)[1][7]: 260–251

 

BMW M8 Cabrio:

Degvielas patēriņš, l/100 km (kombinētajā ciklā)[1][7]: 11,6–11,2

CO2 izmeši, g/km (kombinētajā ciklā)[1][7]: 264–255

 

BMW M8 Gran Coupé:

Degvielas patēriņš, l/100 km (kombinētajā ciklā)[1][7]: 11,6–11,2

CO2 izmeši, g/km (kombinētajā ciklā)[1][7]: 265–256
 

BMW X1 M35i:
Degvielas patēriņš, l/100 km (kombinētajā ciklā)(1)(7): 8,2–7,7
CO2 izmeši, g/km (kombinētajā ciklā):(1)(7): 186–174
 

BMW X3 M:

Degvielas patēriņš, l/100 km (kombinētajā ciklā)[1][7]: 11,0–10,6

CO2 izmeši, g/km (kombinētajā ciklā)[1][7]: 250–241

 

BMW X4 M:

Degvielas patēriņš, l/100 km (kombinētajā ciklā)[1][7]: 10,8–10,5

CO2 izmeši, g/km (kombinētajā ciklā)[1][7]: 247–238

 

BMW X5 M:

Degvielas patēriņš, l/100 km (kombinētajā ciklā)[1][7]: 13,1–12,9

CO2 izmeši, g/km (kombinētajā ciklā)[1][7]: 292–288

 

BMW X6 M:

Degvielas patēriņš, l/100 km (kombinētajā ciklā): 12,9–12,7

CO2 izmeši, g/km (kombinētajā ciklā): 392–288

 

BMW XM:

Degvielas patēriņš, l/100 km (kombinētajā ciklā)[1][7][8]: -[3]

CO2 izmeši, g/km (kombinētajā ciklā)[1][7][8]: 45–31

Enerģijas patēriņš, kWh/100 km (kombinētajā ciklā)[1][7][8]: 34,0–32,5

 

BMW i7 M70 xDrive:

Enerģijas patēriņš, kWh/100 km (kombinētajā ciklā)[7]: 23,7–20,8

Elektriskās darbības attālums, km[2]: 490–559

Lasīt vairāk