EKONOMĒ DEGVIELU. BET NE SNIEGUMU.

BMW X6 BMW EfficientDynamics.

BMW X6 zina, kā izmantot savus resursus. Pierādījums: neapturamas dinamikas un zema degvielas patēriņa un izmešu līmeņa apvienojums. Pateicoties tādām inovatīvām BMW EfficientDynamics tehnoloģijām kā pārdomātai, vieglai konstrukcijai un atjautīgai aerodinamikai, tiek nodrošināts neierobežots braukšanas prieks.


Vadības displeja ekrāni attēlo jauno lietotāja saskarnes dizainu, kas gaidāms no 2016. gada oktobra.

PĀRDOMĀTA, VIEGLA KONSTRUKCIJA.

Pateicoties vieglajai konstrukcijai, katrs automobiļa svara grams palielina braukšanas prieku. Jo mazāks svars, jo mazāk enerģijas nepieciešams tā pārvietošanai. BMW ieviesa šo atziņu automobiļu izstrādē jau 20. gs. trīsdesmitajos gados un nekad to nav aizmirsis. Mūsu inženieri nepārtraukti sev jautā: kur būtu saprātīgi samazināt svaru? Kur tas būtu nepraktiski? Rezultāts: atjautīga, viegla konstrukcija. Tā ietver tādus īpaši vieglus materiālus kā magnijs instrumentu panelī vai alumīnijs balstiekārtā un pārsegā. Šasijas apvalks ir izgatavots no auduma, tādējādi slāpējot trokšņus un samazinot svaru. Šis automobilis ir ievērojami vieglāks par saviem priekštečiem.

AERODINAMIKA.

BMW X6 dizaina pamatā ir BMW EfficientDynamics filozofija. Optimizētajam, aerodinamiskajam priekšējam spoilerim un balstrāmim ir inovatīvi uzlabojumi, kas samazina gaisa pretestību un degvielas patēriņu.
Integrētais gaisa aizkars vada gaisu caur diviem vertikālajiem gaisa savācējiem un gar priekšējo riteņu arkām. Paātrinātā gaisa plūsma rada sava veida ”aizkaru” ārējā riteņu malā. Vienlaikus gaisa savācēji novada gaisa plūsmu uz priekšējiem riteņiem. Šīs inovatīvās tehnoloģijas samazina turbulenci un gaisa pretestību, tādējādi samazinot degvielas patēriņu.
Braukšanas laikā gaisa vārstu vadība izmanto sensoru, lai nepārtraukti uzraudzītu, vai dzinējs ir jādzesē, un atbilstoši atver un aizver gaisa vārstus. Tas optimizē aerodinamiku un saīsina uzsilšanas fāzi, mazinot degvielas patēriņu.

8 PAKĀPJU STEPTRONIC SPORTA PĀRNESUMKĀRBA.

Astoņpakāpju Steptronic pārnesumkārba nosaka jaunus komforta, dinamiskā snieguma un efektivitātes standartus un ir galvenais BMW EfficientDynamics elements.
Neparasti smalkas pārnesumu iedaļas atvieglo optimālu jaudas atdevi pie jebkura ātruma. Tas ievērojami samazina degvielas patēriņu, vienlaikus ļaujot vadītājam izbaudīt sportiskāku sajūtu un dinamiskāku sniegumu.
Braucot ar lielu ātrumu, papildu pārnesumi samazina dzinēja apgriezienus, tādējādi mazinot arī patēriņu un dzinēja troksni. Palīdz arī konvertera sajūgs, pat ja automobilis tiek pārslēgts uz manuālo režīmu. Apvienojumā ar ātru dzinēja apgriezienu maiņu un precīzu pārnesumkārbas iestatījumu tas nodrošina ļoti augstu pārnesumu pārslēgšanas komfortu un ievērojami samazina troksni.
Pateicoties BMW EfficientDynamics astoņpakāpju Steptronic pārnesumkārbai, tagad ir iespējams aktīvi atbalstīt sniegumu automobiļos ar jauno Predictive piedziņu, izmantojot braukšanas pieredzes kontroli. Sport režīmā pārnesumkārbas vadība izmanto navigācijas sistēmas datus, lai, balstotos uz maršruta īpatnībām, nodrošinātu vēl dinamiskāku un spontānāku reakciju. Jau pēc Comfort režīma nosaukuma iespējams noprast, ka tas piedāvā uz komfortu orientētu pārslēgšanās programmu ar mazāku pārslēgšanās reižu skaitu.

ECO PRO REŽĪMS.

ECO PRO režīms palīdz vadītājam samazināt degvielas patēriņu par līdz pat 20 procentiem atkarībā no braukšanas stila – atbilstoši iekšējam BMW degvielas patēriņa pētījumam. Vēl piecus procentus ļauj ietaupīt vienmērīgas braukšanas funkcija, turpmākā maršruta palīgs un ECO PRO Route.

  • Vienmērīga braukšana

    Vienmērīgas braukšanas funkcija atvieno transmisiju no dzinēja, un automobilis ripo tālāk, neizmantojot to. Automobilis “slīd” uz priekšu, ja vadītājs atlaiž akseleratoru, braucot ar ātrumu no 50 līdz 160 km/h, nenospiež bremzes un turpmākā maršruta palīgsistēma nepielāgo ātrumu.

  • Turpmākā maršruta palīgsistēma

    Pamatojoties uz navigācijas sistēmas datiem, turpmākā maršruta palīgs atpazīst līkumus, apdzīvotas vietas, ātruma ierobežojumus un automaģistrāles nobrauktuves, laikus iesakot vadītājam nepalielināt ātrumu.

  • ECO PRO Route

    ECO PRO Route ataino visefektīvāko maršrutu, pamatojoties uz satiksmes situāciju, braukšanas stilu un ceļa apstākļiem. Borta dators parāda, cik procentu degvielas var ietaupīt, izmantojot ECO PRO Route izvēlēto maršrutu.

ATJAUTĪGA ENERĢIJAS PĀRVALDĪBA.

BMW X6 atjautīgā enerģijas pārvaldība, ko nodrošina dažādas standartaprīkojuma BMW EfficientDynamics tehnoloģijas, tostarp Auto Start-Stop funkcija, elektriskais stūres pastiprinātājs un bremžu enerģijas reģenerācija. Šo tehnoloģiju mijiedarbība nodrošina ilgtspējīgu mobilitāti un maksimālu efektivitāti.

  • Auto Start-Stop funkcija

    Auto Start-Stop funkcija gādā, lai degviela tiktu izmantota tikai tad, kad automobilis atrodas kustībā. Kad automobilis uz brīdi apstājas, piemēram, gaidot pie luksofora vai braucot pavisam lēnā satiksmes plūsmā, kurā ik pa brīdim jāapstājas, Auto Start-Stop funkcija ietaupa degvielu, izslēdzot dzinēju, tiklīdz automobilis pilnībā apstājas.
    Signāls informācijas displejā norāda, ka Auto Stop Start funkcija ir aktīva. Noņemot kāju no bremžu pedāļa, dzinējs automātiski atsāk darboties.
    Funkcija neietekmē braukšanas komfortu un drošību, jo nav aktīva, ja dzinējs nav sasniedzis optimālo darbības temperatūru, salonā gaiss vēl nav pietiekami uzsilis vai atdzisis, akumulatora uzlādes līmenis ir pārāk zems vai tiek pagriezta stūre. Ja nepieciešams, centrālā vadības sistēma iedarbina dzinēju pat tad, kad automobilis vēl stāv uz vietas, piemēram, ja automobilis sāk slīdēt vai ir aizsvīdis vējstikls. Nospiežot pogu, Auto Start-Stop funkciju jebkurā mirklī var izslēgt.

  • Elektriskais stūres pastiprinātājs

    Katru reizi pagriežot stūri, tiek patērēta enerģija. Taču kādēļ patērēt enerģiju, ja stūre netiek griezta? BMW elektriskais stūres pastiprinātājs ir aktīvs tikai tad, kad nepieciešams. Atšķirībā no parastajām stūrēšanas sistēmām BMW EPS izmanto enerģiju tikai tad, kad stūre tiešām tiek pagriezta. Ja stūrēšanas leņķis ir nemainīgs, elektromotors nav aktīvs.

  • Bremžu enerģijas reģenerācijas sistēma

    Katru reizi bremzējot, tiek atbrīvota kinētiskā enerģija, kas vēl nesen netika izmantota. Bremžu enerģijas reģenerācijas sistēma izmanto šo ilgi novārtā atstāto potenciālu. Tā izmanto enerģiju, kas rodas, bremzējot vai noņemot kāju no akseleratora pedāļa, pārvēršot to elektrībā. Šo elektrību izmanto, lai uzlādētu akumulatoru. Atjautīgā enerģijas pārvaldības sistēma nozīmē, ka alternatoram nav jādarbojas nepārtraukti, tādējādi samazinot ģeneratora slodzi. Rezultāts: samazināts degvielas patēriņš un uzlabots sniegums – BMW EfficientDynamics klasika.