ATTURĪBA. AUTOMOBILĪ, KAS NEATTUR JŪS NE NO KĀ.

BMW X4 BMW EfficientDynamics.

Atturība nav apzīmējums, ko parasti lieto, raksturojot BMW X4, tomēr ir viens vērā ņemams izņēmums: degvielas patēriņš un CO2 izmeši. Jaunākās BMW EfficientDynamics tehnoloģijas un aerodinamiskais dizains garantē zemus rādītājus, neietekmējot sniegumu un dinamiku.

AERODINAMIKA.

Automobiļa dizains ir BMW EfficientDynamics filozofijas apliecinājums. Katram BMW ir izcila gaisa pretestība, pateicoties dažādiem savstarpēji optimizētiem aerodinamiskajiem elementiem, kas savukārt pozitīvi ietekmē efektivitāti un degvielas patēriņu. Piemēram, automobiļa aerodinamiku uzlabo līdzenais šasijas pārsegs ar dzinēja nodalījuma un aizmugurējā tilta aizsargu. Šie jaunie apdares elementi ne tikai piedāvā izcilu aerodinamiku, bet arī uzlabo skaņas izolāciju un nodrošina labāku pretkorozijas aizsardzību. Citi aerodinamikas jauninājumi ietver izteiksmīgu aizmugurējo spoileri un aerodinamiski optimizētus ārējos atpakaļskata spoguļus. Spoguļi papildus aerodinamikai uzlabo akustiku un mazina sānu logu notraipīšanos.

PĀRDOMĀTA, VIEGLA KONSTRUKCIJA.

PĀRDOMĀTA, VIEGLA KONSTRUKCIJA.

BMW X4 ražošanā izmantots plašs augsto tehnoloģiju materiālu klāsts: viegls alumīnijs, izturīgs tērauds, moderna plastmasa un magnijs.
Šī pārdomātā, vieglā konstrukcija samazina automobiļa svaru, padara virsbūvi īpaši izturīgu, uzlabo pasīvo drošību un pilnveido dinamiku.

ECO PRO REŽĪMS.

ECO PRO režīms palīdz vadītājam samazināt degvielas patēriņu par līdz pat 20 procentiem atkarībā no braukšanas stila – atbilstoši iekšējam BMW degvielas patēriņa pētījumam. Vēl vairāk ietaupīt degvielu ļauj vienmērīgas braukšanas funkcija (tikai ar astoņpakāpju Steptronic pārnesumkārbu), turpmākā maršruta palīgs un ECO PRO maršruts (abas funkcijas pieejamas tikai ar navigācijas sistēmu Professional).

  • Vienmērīga braukšana

    Vienmērīgas braukšanas funkcija atvieno piedziņu no dzinēja, un automobilis vienmērīgi slīd, dzinējam nedarbojoties. Tā notiek, kad vadītājs atlaiž akseleratora pedāli, braucot ar ātrumu no 50 līdz 160 km/h, un nenospiež bremzes, bet turpmākā maršruta palīgs nesaskata nepieciešamību mainīt ātrumu.

  • Aktīvā kruīzkontrole ar ECO PRO režīma Stop & Go funkciju

    Izmantojot kopā ar aktīvo kruīzkontroli, ECO PRO režīmā automobilis pēc bremzēšanas vēl efektīvāk uzņem paātrinājumu līdz vēlamajam ātrumam.

  • Turpmākā maršruta palīgsistēma

    Pamatojoties uz navigācijas sistēmas datiem, turpmākā maršruta palīgs atpazīst līkumus, apdzīvotas vietas, ātruma ierobežojumus un automaģistrāles nobrauktuves, laikus iesakot vadītājam nepalielināt ātrumu.

  • ECO PRO Route

    Atkarībā no satiksmes situācijas, vadītāja stila un ceļa apstākļiem, ECO PRO Route ataino visefektīvāko maršrutu. Borta dators parāda, cik procentu degvielas var ietaupīt, izmantojot ECO PRO Route.

ASTOŅPAKĀPJU STEPTRONIC PĀRNESUMKĀRBA.

Astoņpakāpju automātiskā pārnesumkārba nosaka jaunus dinamiskā snieguma un efektivitātes standartus un ir galvenais BMW EfficientDynamics elements. Īpaši precīzs pārnesumu iedalījums nodrošina optimālu jaudu – braucot gan ar mazu, gan ar lielu ātrumu. Tas ievērojami samazina degvielas patēriņu, vienlaikus ļaujot vadītājam izbaudīt sportiskāku sajūtu un dinamiskāku sniegumu. Braucot ar lielu ātrumu, papildu pārnesumi samazina dzinēja apgriezienus, tādējādi mazinot arī patēriņu un dzinēja troksni.
Palīdz arī konvertera sajūgs, pat ja automobilis tiek pārslēgts uz manuālo režīmu. Apvienojumā ar ātru dzinēja apgriezienu maiņu un precīzu pārnesumkārbas iestatījumu tas nodrošina ļoti augstu pārnesumu pārslēgšanas komfortu un ievērojami samazina troksni.

ENERĢIJAS PĀRVALDĪBA.

BMW X4 atjautīgā enerģijas pārvaldība, ko nodrošina dažādas standartaprīkojuma BMW EfficientDynamics tehnoloģijas, tostarp optimālā pārnesuma indikators, Auto Start-Stop funkcija un bremžu enerģijas reģenerācija. Šo tehnoloģiju mijiedarbība nodrošina ilgtspējīgu rītdienas mobilitāti jau šodien.

  • Optimālas pārslēgšanas indikators

    Jūs varat ietaupīt daudz degvielas, īstajā mirklī izvēloties piemērotāko pārnesumu, īpaši braucot pilsētā, kā arī tālākos izbraukumos. Optimāla pārnesumu pārslēgšana, mazāks degvielas patēriņš – dzinēja elektronikas sistēma nosaka efektīvāko pārnesumu, pamatojoties uz braukšanas apstākļiem un dzinēja darbības ātrumu. Informācijas displejā iedegas bultiņa, parādot, kad lielāka vai mazāka pārnesuma izvēle nodrošinās ekonomiskāku braukšanu. Sistēma arī nosaka, kad jūs strauji uzņemat paātrinājumu, un atbilstoši aizkavē ieteikumu, līdz dzinēja ātrums ir vienmērīgs. Salīdzinošās pārbaudes parāda, ka automobiļi ar optimālās pārslēgšanas indikatoru izmanto par aptuveni četriem procentiem mazāk degvielas.

  • Automātiska Start/Stop funkcija

    Automātiskā Start/Stop funkcija gādā, lai degviela tiktu izmantota tikai tad, kad automobilis atrodas kustībā. Kad automobilis uz brīdi apstājas, piemēram, gaidot pie luksofora vai braucot pavisam lēnā satiksmes plūsmā, kurā ik pa brīdim jāapstājas, automātiskā Start/Stop funkcija ietaupa degvielu, izslēdzot dzinēju, ja tas darbojas tukšgaitā un vadītājs ir atlaidis sajūgu (manuālā pārnesumkārba) vai nobremzējis, līdz automobilis pilnībā apstājas (Steptronic pārnesumkārba).
    Signāls informācijas displejā norāda, ka automātiskā Start/Stop funkcija ir aktīva. Tiklīdz vadītājs nospiež sajūgu (manuālā pārnesumkārba) vai atlaiž bremžu pedāli (Steptronic pārnesumkārba), dzinējs automātiski atsāk darboties.
    Automātiskā Start/Stop funkcija neietekmē braukšanas komfortu un drošību, jo nav aktīva, ja dzinējs nav sasniedzis ideālo darbības temperatūru, salonā gaiss vēl nav pietiekami uzsilis/atdzisis, akumulatora uzlādes līmenis ir pārāk zems vai tiek pagriezta stūre. Centrālā vadības sistēma nepieciešamības gadījumā iedarbina dzinēju pat tad, ja automobilis stāv uz vietas, piemēram, ja automobilis sāk slīdēt uz priekšu vai uz vējstikla krājas kondensāts. Nospiežot pogu, automātisko Start/Stop funkciju jebkurā mirklī var izslēgt.

  • Elektriskais stūres pastiprinātājs

    Katru reizi pagriežot stūri, tiek patērēta enerģija. Taču kādēļ patērēt enerģiju, ja stūre netiek griezta? BMW elektriskais stūres pastiprinātājs ir aktīvs tikai tad, kad nepieciešams. Atšķirībā no parastajām stūrēšanas sistēmām BMW EPS izmanto enerģiju tikai tad, kad stūre tiešām tiek pagriezta. Kad stūre nekustas, piemēram, ar lielu ātrumu braucot pa lielceļu, elektromotors nav aktīvs.

  • Bremžu enerģijas reģenerācijas sistēma

    Katru reizi bremzējot, tiek atbrīvota kinētiskā enerģija, kas vēl nesen netika izmantota. Bremžu enerģijas reģenerācijas sistēma izmanto šo ilgi novārtā atstāto potenciālu. Tā izmanto enerģiju, kas rodas, bremzējot vai noņemot kāju no akseleratora pedāļa, pārvēršot to elektrībā. Šo elektrību izmanto, lai uzlādētu akumulatoru. Atjautīgā enerģijas pārvaldības sistēma nozīmē, ka alternatoram nav jādarbojas nepārtraukti, tādējādi samazinot ģeneratora slodzi. Rezultāts: samazināts degvielas patēriņš un uzlabots sniegums – BMW EfficientDynamics klasika.