ELEGANCE. IZNESTA CEĻĀ.

BMW 7. sērijas braukšanas dinamika un efektivitāte.

ELEGANCE. IZNESTA CEĻĀ.

BMW 7. sērijas braukšanas dinamika un efektivitāte.

Inovatīva viegla konstrukcija, dzinēji ar jaunākajām tehnoloģijām un ārkārtīgi atjautīga enerģijas pārvaldība skaidri apliecina: BMW EfficientDynamics inženieri nosaka jaunus standartus. BMW 7. sērijā viņi apvienojas, radot pārdomātu perfekciju. Rezultāts ir optimāls braukšanas komforta, dinamikas un efektivitātes apvienojums.

ELEGANCE. IZNESTA CEĻĀ.BMW 7. sērijas braukšanas dinamika un efektivitāte.

Inovatīva viegla konstrukcija, dzinēji ar jaunākajām tehnoloģijām un ārkārtīgi atjautīga enerģijas pārvaldība skaidri apliecina: BMW EfficientDynamics inženieri nosaka jaunus standartus. BMW 7. sērijā viņi apvienojas, radot pārdomātu perfekciju. Rezultāts ir optimāls braukšanas komforta, dinamikas un efektivitātes apvienojums.

Read more

BMW EFFICIENTDYNAMICS.

BMW EFFICIENTDYNAMICS.

Neatkarīgi no tā, vai mērķis ir maksimāla jauda vai minimāls degvielas patēriņš, BMW galvenais uzdevums vienmēr ir nodrošināt pašu būtiskāko – BMW braukšanas prieku. BMW EfficientDynamics ir BMW stratēģija, lai samazinātu degvielas patēriņu un pazeminātu izmešu līmeni, vienlaikus palielinot braukšanas dinamiku un prieku. Tā ir visaptveroša tehnoloģiju pakotne, kas ietver dzinēju, enerģijas pārvaldību un BMW automobiļa koncepciju.
Jaunās paaudzes BMW TwinPower Turbo saimes benzīna un dīzeļdzinēji atbild par uzlaboto jaudu un mazāku degvielas patēriņu. Optimizēta aerodinamika vēl vairāk uzlabo efektivitāti, tāpat kā BMW EfficientLightweight, kas vienlaikus samazina svaru un palielina automobiļa stingrību, izmantojot pareizos materiālus pareizajām detaļām. Tas apliecina BMW iespaidīgo inovatīvo vadošo pozīciju – BMW ir vienīgais no lielākajiem auto ražotājiem, kas plaši izmanto neticami vieglo un ārkārtīgi izturīgo oglekļa šķiedru (CFRP). Tas ir visaptverošs tehnoloģiju apvienojums, ietverot atjautīgas enerģijas pārvaldības sistēmu un papildaprīkojuma ECO PRO režīmu, kurš atbalsta braukšanas stilu, kas optimizē degvielas patēriņu. BMW pievērš uzmanību arī pārdomātām, uz nākotni vērstām transmisijas koncepcijām, piemēram, BMW eDrive tehnoloģijai ar 100 % elektriski vadāmu braukšanu un iespraužamiem hibrīdiem.

BMW EFFICIENTLIGHTWEIGHT.

BMW EFFICIENTLIGHTWEIGHT.

BMW EfficientLightweight programma ne tikai izstrādā vieglas konstrukcijas koncepciju un pārdomātu materiālu salikumu, bet arī rūpējas par visu komponentu konsekventi detalizētu optimizāciju.
Ievērojamu, plānotu automobiļa svara samazinājumu, vienlaikus palielinot tā stabilitāti, nodrošina alumīnija, ārkārtīgi izturīga tērauda, magnija un ar oglekļa šķiedru stiprinātas plastmasas (CFRP), no kā ražots oglekļa šķiedras rāmis, izmantojums. To apliecina par līdz pat 130 kilogramiem samazināts svars salīdzinājumā ar iepriekšējiem modeļiem, neskatoties uz uzlabotām komforta un drošības funkcijām. Turklāt pārdomātā hibrīda konstrukcija un svaru samazinošā savienojumu tehnoloģija sadarbojas, lai nodrošinātu līdzsvarotu svara sadalījumu un vēl vairāk pazeminātu smaguma centru.
Tādējādi BMW EfficientLightweight nosaka jaunus vieglas konstrukcijas standartus. Salīdzinājumā ar līdzīgu iepriekšējās paaudzes modeli jaunā BMW 7. sērija ietaupa par 25 % vairāk CO2 izmešu. Ietaupījums parādās visā vērtību ķēdē (no izejmateriālu iegūšanas līdz ražošanai, no piegādes līdz otrreizējai pārstrādei), izmantojot optimizētus ražošanas procesus (optimizēta materiālu izmantošana, atjaunojami enerģijas resursi, ražojot BMW), un ilgtspējīgas produkta īpašības (sekundārais alumīnijs, otrreiz pārstrādāti termoplastiski sintētiskie materiāli).

OGLEKĻA ŠĶIEDRAS RĀMIS.

Galvenais BMW EfficientLightwight elements BMW 7. sērijā ir inovatīvs virsbūves materiālu salikums. Izmantojot tēraudu, alumīniju un īpaši inovatīvo oglekļa šķiedru (ar oglekļa šķiedru stiprinātu plastmasu, CFRP), panākta ne tikai atbilstība visām braukšanas dinamikas un komforta prasībām, bet arī noteikti pilnīgi jauni luksusa klases standarti.
Šīs holistiskās koncepcijas pamatā ir oglekļa šķiedras rāmis, kas virsbūves griezes stiprībā apliecina svara priekšrocības salīdzinājumā ar tēraudu. Līdz ar konsekventu svara samazināšanu, sākot ar koncepciju līdz pat smalkākajai detaļai, tiek panākts gandrīz ideāls 50:50 ass slodzes sadalījums un vēl vairāk pazemināts smaguma centrs. Īsumā: tas ir ideāla automobiļa DNS maksimālam braukšanas komfortam, vienlaikus uzlabojot gan vadāmību un dinamiku, gan pazeminot izmešu un degvielas patēriņa līmeni.
Tādējādi BMW EfficientDynamics pārdomāti apvieno izcilu efektivitāti ar maksimālu braukšanas dinamiku un ataino tā tehnoloģiskās iespējas inovatīvas vieglas konstrukcijas jomā.

AERODINAMIKA.

Aerodinamika ir nozīmīga joma, kam ir būtiska nozīme dažādos aspektos, piemēram, gaisa pretestības, braukšanas stabilitātes un skaņas ziņā.
BMW EfficientDynamics gadījumā vissvarīgākā loma ir gaisa pretestībai un tā dēvētajam vilkmes koeficientam, lai noteiktu plūdlīniju efektivitāti. To nosaka šādi: 40 % pēc virsbūves proporcijām, 20 % pēc šasijas, 30 % pēc riteņiem un to arkām, bet 10 % – pēc funkcionālajiem atvērumiem. Riteņu arkas un funkcionālie atvērumi piedāvā visefektīvākās optimizācijas zonas, jo pamatformu lielā mērā nosaka automobiļa dizains un šasija ir pilnībā pārklāta.
Gaisa pretestību ievērojami samazina gaisa savācējs un gaisa aizkars uz priekšējo riteņu arkām, kā arī elipsveida režģis ar aktīvo gaisa plūsmu un redzamām gaisa atverēm starp režģa stieņiem, lai pēc vajadzības elektriski atvērtu un aizvērtu gaisa vārstu radiatora priekšā. Turklāt divu asu pneimatiskā balstiekārta, ātrumam pārsniedzot 120 km/g, automātiski pazemina automobili par 10 mm, lai vēl vairāk samazinātu gaisa pretestību. Pateicoties iepriekšējā modelī veiktajiem uzlabojumiem, šī automobiļa gaisa pretestība ir samazināta par līdz pat 10 %.

  • Elipsveida režģis ar aktīvas gaisa plūsmas funkciju

    Elipsveida režģis ar aktīvas gaisma plūsmas funkciju piedāvā satriecošu aerodinamisko sniegumu. Ja dzesēšanas plūsma nav nepieciešama, tas elektroniski aizver radiatora režģi ar tā gaisa atverēm, tādējādi samazinot dzinēja zonā ieplūstošā gaisa daudzumu. Tas uzlabo ne tikai aerodinamiku, bet arī pazemina degvielas patēriņa līmeni.

  • Gaisa aizkars

    Gaisa aizkars ļoti vienkāršā, bet ārkārtīgi efektīvā veidā samazina virsbūves pretestību. Divi sašaurināti kanāli vada gaisa plūsmu caur priekšējo spoileri un gar riteņiem. Tas samazina gaisa turbulenci riteņu arkās, samazinot degvielas patēriņu un CO2 izmešus. Vēl viens gaisa aizkara ieguvums: tas palīdz uzlabot svarīgu automobiļa komponentu dzesēšanu.

  • Gaisa savācējs

    Gaisa savācējs ir novietots aiz abām riteņu arkām un ir viena no inovācijām, kuras mērķis ir optimizēt automobiļa aerodinamiku. Kopā ar priekšējā spoilera gaisa aizkaru gaisa savācējs ievērojami samazina turbulenci un precīzi novada gaisa plūsmu. Tas samazina gaisa pretestību, tādējādi samazinot automobiļa degvielas patēriņu un CO2 izmešus.

  • Aerodiski.

    Ideāla aerodinamika, lai uzlabotu degvielas patēriņu, nesākas un nebeidzas ar virsbūvi. Automobiļa diskos un riteņos un ap tiem spieķu rotācijas kustība bieži rada gaisa turbulenci, kas traucē ideālai gaisa plūsmai. Jaunie BMW turbīnas dizaina aerodiski ar uzlabotu pretestību efektīvi samazina šo turbulenci, optimāli novadot gaisu gar automobiļa sāniem. Tā tiek samazināta vēja pretestība, vienlaikus mazinot izmešus un uzlabojot braukšanas prieku.

BMW 730d/Ld.

BMW 730d/Ld ar TwinPower Turbo vienrindas sešcilindru dīzeļdzinēju no jaunās BMW EfficientDynamics dzinēju paaudzes uzrāda pārliecinošu braukšanas sniegumu un mazu degvielas patēriņu. Tam ir iespaidīgs 620 Nm griezes moments un 195 kW (265 ZS) maksimālā jauda. Kombinētais degvielas patēriņš ir tikai no 5,0 līdz 4,5 litriem degvielas uz 100 kilometriem (no 5,2 līdz 4,8 litriem ar xDrive), savukārt CO2 izmeši ir no 132 līdz 119 g/km (no 137 līdz 127 g/km ar xDrive). Ar šo dzinēju BMW 730d/Ld nepieciešama tikai 6,2 – 6,1 sekunde, lai uzņemtu paātrinājumu no 0 līdz 100 km/h (5,9 – 5,8 sekundes ar xDrive), bet tā maksimālais ātrums ir 250 km/h. Alumīnija vieglas konstrukcijas 3,0 litru dīzeļdzinējs atstāj iespaidu ar izcilu sniegumu, neticamu jaudas padevi un lielisku reakciju pie visiem dzinēja apgriezieniem. Tas apvieno Common Rail tiešās iesmidzināšanas sistēmu un vienpakāpes turbokompresoru ar maināmu turbīnas ģeometriju.

8 PAKĀPJU STEPTRONIC PĀRNESUMKĀRBA.

8 PAKĀPJU STEPTRONIC PĀRNESUMKĀRBA.

Astoņpakāpju Steptronic pārnesumkārba nosaka jaunus komforta un dinamiskā snieguma standartus un ir galvenais BMW EfficientDynamics elements. Neparasti smalkas pārnesumu iedaļas atvieglo optimālu jaudas atdevi pie jebkura ātruma. Tas ievērojami samazina degvielas patēriņu, vienlaikus ļaujot vadītājam izbaudīt sportiskāku sajūtu un dinamiskāku sniegumu. Dzinēja apgriezieni ir samazināti, īpaši pie liela ātruma, tādējādi samazinot arī degvielas patēriņu un dzinēja skaņu.
Palīdz arī konvertera sajūgs, pat ja automobilis tiek pārslēgts uz manuālo režīmu. Ātrā dzinēja apgriezienu maiņa un precīzais transmisijas pielāgojums nodrošina neticami vienmērīgu pārnesumu pārslēgšanu.
Tādas integrētas funkcijas, kā Predictive piedziņa un nepārtraukta automobiļa kustības un satiksmes situācijas uzraudzīšana, ievērojami ietekmē transmisijas darbību. Neskatoties uz šībrīža braukšanas režīmu, sistēma vienmēr izvēlas piemērotāko pārnesumu. Transmisijas kontroles vienība ir saistīta ar navigācijas sistēmu, tādēļ atkarībā no maršruta Predictive transmisija pārslēdzas no sportiskāka iestatījuma (SPORT režīma) uz komfortablāku iestatījumu ar mazāk pārslēgumiem (COMFORT režīmu).

BMW xDrive.

Atjautīgā BMW xDrive pilnpiedziņas sistēma ideāli pielāgojas pat izaicinošākajiem ceļa apstākļiem, vienmēr nodrošinot optimālu saķeri. xDrive un dinamiskā stabilitātes kontrole (DSC) gādā par BMW drošību un stabilitāti. xDrive, ko vada DSC sensora sistēma, ātri un pielāgojami sadala piedziņas spēku starp tiltiem, lai novērstu pārlieku vai nepietiekamu pagriežamību līkumos, nodrošinot izcilu virziena stabilitāti. Turklāt tā garantē ātru un drošu paātrinājumu pat slidenos un stāvos ceļa posmos. Kritiskos ceļa apstākļos DSC nav nepieciešams daudz iejaukties. Tādējādi BMW xDrive apvieno visas pilnpiedziņas sistēmas saķeres, virziena stabilitātes un braukšanas drošības priekšrocības ar klasisko BMW dinamiku.

ATJAUTĪGA ENERĢIJAS PĀRVALDĪBA.

Atjautīgās enerģijas pārvaldības standartaprīkojuma funkcijas BMW 7. sērijā ietver BMW EfficientDynamics tehnoloģiju automātisko Start/Stop funkciju, bremžu enerģijas reģenerācijas sistēmu un elektrisko stūres pastiprinātāju. Šīs tehnoloģijas savstarpēji mijiedarbojas, lai nodrošinātu ilgtspējīgu mobilitāti un maksimālu efektivitāti.
Šeit redzamais attēls var mainīties.

  • Automātiska Start/Stop funkcija

    Automātiskā Start/Stop funkcija gādā, lai degviela tiktu izmantota tikai tad, kad automobilis atrodas kustībā. Kad automobilis uz brīdi apstājas, piemēram, gaidot pie luksofora vai braucot pavisam lēnā satiksmes plūsmā, kurā ik pa brīdim jāapstājas, automātiskā Start/Stop funkcija ietaupa degvielu, izslēdzot dzinēju, tiklīdz vadītājs bremzē, līdz automobilis pilnībā apstājas. Tas samazina degvielas patēriņu par līdz pat 6 procentiem.
    Signāls informācijas displejā norāda, ka automātiskā Start/Stop funkcija ir aktīva. Tiklīdz vadītājs noņem kāju no bremžu pedāļa, dzinējs atkal automātiski iedarbojas.
    Šī funkcija neietekmē braukšanas komfortu vai drošību, jo nav aktīva, ja dzinējs nav sasniedzis optimālo darbības temperatūru, salonā gaiss vēl nav pietiekami uzsilis vai atdzisis, akumulatora uzlādes līmenis ir pārāk zems vai tiek pagriezta stūre. Ja nepieciešams, centrālā vadības sistēma iedarbina dzinēju pat tad, kad automobilis vēl stāv uz vietas, piemēram, ja automobilis sāk slīdēt vai ir aizsvīdis vējstikls. Nospiežot pogu, automātisko Start/Stop funkciju jebkurā mirklī var izslēgt.

  • Bremžu enerģijas reģenerācijas sistēma

    Katru reizi bremzējot, tiek atbrīvota kinētiskā enerģija, kas vēl nesen netika izmantota. Bremžu enerģijas reģenerācijas sistēma izmanto šo ilgi novārtā atstāto potenciālu. Tā izmanto enerģiju, kas rodas bremzējot vai noņemot kāju no akseleratora pedāļa, pārvēršot to elektrībā. Šo elektrību izmanto, lai uzlādētu akumulatoru. Šī atjautīgā enerģijas pārvaldības sistēma nozīmē, ka alternatoram nav jādarbojas nepārtraukti, tādējādi samazinot ģeneratora slodzi. Rezultāts: samazināts degvielas patēriņš un uzlabots dzinējspēks – BMW EfficientDynamics raksturīgās īpašības.

  • Elektriskais stūres pastiprinātājs

    Elektriskais stūres pastiprinātājs optimāli pielāgo stūrēšanas atbalstu šībrīža ātrumam. Rezultāts ir tieša, precīza vadāmība pie liela ātruma un bezpiepūles manevrējamība novietošanas laikā. Stūrēšana patērē enerģiju tikai tad, kad tā ir tiešām nepieciešama. Tādējādi tiek ietaupīta enerģija un samazināti izmeši.
    Hidrauliskā sūkņa vietā tas paļaujas uz elektromotoru. Tradicionālajās sistēmās sūkni nepārtraukti darbina dzinējs, bet elektrība tiek patērēta tikai tad, kad stūre tiek pagriezta. Braucot taisni uz priekšu vai saglabājot vienu stūrēšanas leņķi (piemēram, garākā līkumā), elektromotors nav aktīvs un nepatērē enerģiju. Elastīgi pielāgojot stūrēšanas atbalstu braukšanas situācijai un ātrumam, tiek uzlabots stūrēšanas komforts.

BRAUKŠANAS PIEREDZES VADĪBA, IETVEROT ECO PRO.

Braukšanas pieredzes vadība ļauj vadītājam izvēlēties COMFORT režīmu, kas nodrošina standarta dzinēja, balstiekārtas un pārnesumkārbas iestatījumus, vai ECO PRO režīmu, kas izstrādāts, domājot par lielāku efektivitāti, un SPORT režīmu, kas nodrošina vēl dinamiskāku braukšanu. Mijiedarbojoties ar reāllaika navigāciju, jaunā interaktīvā ADAPTIVE režīma funkcija īstajā brīdī nepārtraukti pielāgo dinamisko amortizatoru vadību, stūrēšanu un Steptronic pārnesumkārbu atbilstoši šībrīža braukšanas situācijai. ECO PRO režīms pielāgo akseleratora un pārnesumkārbas raksturlielumus, kā arī apsildes/gaisa kondicionētāja iestatījumus, lai braukšana būtu optimāli ekonomiska. ECO PRO režīms var samazināt degvielas patēriņu par līdz pat 20 procentiem. Vēl lielāku ietaupījumu piedāvā vienmērīgas braukšanas funkcija, turpmākā maršruta palīgs un ECO PRO maršruts. Turpmākā maršruta palīgs izmanto navigācijas sistēmu, lai novērtētu ceļa apstākļus un laikus sniegtu padomus. Ja aiz nākamā līkuma sākas ātruma ierobežojums, sistēma iesaka vadītājam samazināt ātrumu jau pirms līkuma. Iesakot efektīvu maršrutu, ECO PRO maršruts nodrošina ekonomisku degvielas patēriņu. Tas iesaka efektīvāko maršrutu, ņemot vērā satiksmes intensitāti, individuālo braukšanas stilu un vietējos apstākļus. Vienmērīgas braukšanas funkcija ļauj automobilim slīdēt pa ceļu ar ātrumu līdz 160 km/h, ja vadītājs noņem kāju no akseleratora, nenospiežot bremzes. Braucot ar SPORT režīmu, automobilim ir tiešāka reakcija, kas ļauj braukt dinamiskāk.

  • Vienmērīga braukšana

    Vienmērīgas braukšanas funkcija ļauj automobilim slīdēt pa ceļu ar ātrumu līdz 160 km/h, ja vadītājs noņem kāju no akseleratora, nenospiežot bremzes.

  • Turpmākā maršruta palīgsistēma

    Turpmākā maršruta palīgs izmanto navigācijas sistēmu, lai novērtētu ceļa apstākļus un laikus sniegtu padomus. Ja aiz nākamā līkuma sākas ātruma ierobežojums, sistēma iesaka vadītājam samazināt ātrumu jau pirms līkuma.

  • ECO PRO route

    ECO PRO maršruts nodrošina ekonomisku degvielas patēriņu. Tas iesaka efektīvāko maršrutu, ņemot vērā satiksmes intensitāti, individuālo braukšanas stilu un vietējos apstākļus.

  • Adaptīvais režīms

    Adaptīvais režīms ir braukšanas pieredzes kontroles atjautīga un interaktīva funkcija. Adaptīvais režīms ietekmē dinamisko amortizācijas kontroli, stūrēšanu un Steptronic pārnesumkārbu, nepārtraukti pielāgojot iestatījumus atbilstoši šībrīža braukšanas situācijai neatkarīgi no izvēlētā braukšanas režīma (COMFORT/SPORT).


    Adaptīvajā režīmā sistēma ņem vērā dažādus indikatorus, piemēram, pedāļa nospiešanu, stūres kustības un kruīzkontroli, kā arī vadītāja individuālo braukšanas stilu. Turklāt sistēma sadarbojas arī ar reāllaika navigāciju, lai pielāgotu balstiekārtu tuviem līkumiem, krustojumiem vai citiem ceļa apstākļiem. Papildus adaptīvajam režīmam vadītājs var izvēlēties SPORT, COMFORT vai ECO PRO režīmu.

  • Degvielas patēriņš un CO2 izmeši BMW 7. sērijas modeļiem ar benzīna vai dīzeļdzinēju:
    Degvielas patēriņš l/100 km (kombinētais): no 12,6* līdz 4,4
    CO2 izmeši g/km (kombinētie): no 299 līdz 116

    BMW 7. sērijas iPerformance modeļu degvielas patēriņš un CO2 izmeši:
    Degvielas patēriņš l/100 km (kombinētais): no 2,5 līdz 2,0
    CO2 izmeši g/km (kombinētie): no 56 līdz 45
    Enerģijas patēriņš kWh/100 km (kombinētajā ciklā): no 13,9 līdz 12,5

    BMW 750Li xDrive degvielas patēriņš un CO2 izmeši:
    Degvielas patēriņš l/100 km (kombinētais): no 8,5 līdz 8,3
    CO2 izmeši g/km (kombinētie): no 197 līdz 192

    BMW M760Li xDrive un BMW M760Li xDrive V12 Excellence modeļu degvielas patēriņš un CO2 izmeši:
    Degvielas patēriņš l/100 km (kombinētais): 12,6*
    CO2 izmeši g/km (kombinētie): 299

    BMW 730d degvielas patēriņš un CO2 izmeši:
    Degvielas patēriņš l/100 km (kombinētais): no 4,9 līdz 4,5
    CO2 izmeši g/km (kombinētie): no 129 līdz 119

    Degvielas patēriņa, CO2 izmešu un enerģijas patēriņa vērtības ir atkarīgas no izvēlētajiem riteņu un riepu izmēriem.

    Plašāku informāciju par nominālo degvielas patēriņu un nominālajiem specifiskajiem jauno automobiļu CO2 izmešiem var iegūt "Jaunajās pasažieru transportlīdzekļa degvielas patēriņa un CO2 izmešu vadlīnijās", kas bez maksas ir pieejamas visās tirdzniecības vietās un apmeklējot/rakstot uz "DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH", Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern, Vācija.